2 bit waarde genereren

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Marc78
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 aug 2020, 23:45

2 bit waarde genereren

Bericht door Marc78 »

Ik ben een paniek knop aan het maken om een aantal lampen in dwang positie aan te zetten.

De taster is een enkele wip die 1 bit kan versturen, ik heb echter een paar modules die alleen 2 bit geforceerde functie ondersteunen.

Ik ben daarom een logica in GPA aan het schrijven om de volgende 2 waardes te kunnen versturen:

Prioriteit Aan -> Lichten aan op 100%
Geen Prioriteit Aan -> Lichten terug naar laatst bekende stand

Welke waarden moet ik in de waardegenerator zetten om deze 2 functies op te roepen?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: 2 bit waarde genereren

Bericht door egfdevos »

2-bit prioriteit altijd leuk. Hager of INSTA (ouder Gira, Jung) neem ik aan.
Volgens mij kun je dit alleen op een niet zo mooie manier oplossen.
Persoonlijk zou ik het anders oplossen. Zal ik eronder zetten.

:!: "Geen Prioriteit Aan -> Lichten terug naar laatst bekende stand" - Dit is afhankelijk van de mogelijkheden van je actor.

Geloof dat het zo was. Klopt dit niet snap je in ieder geval mijn bedoeling.
$00 - 00 - uit
$01 - 01 - aan
$02 - 10 - dwang uit
$03 - 11 - dwang aan

2-Bit in GPA is foutief geïmplementeerd daar kun je alleen "0" en "1" gebruiken. De mogelijkheid voor "2" en "3" missen.

optie 1
3-bit datapunt maken en deze aan een waardegenerator hangen voor de waardes 2 en 3.

optie 2
Aritmatica bouwsteen gebruiken en en op de tweede ingang een vaste waarde van 2 zetten.


:idea:
Zelf zou ik het via scenes oplossen.
Als de knop bedient word. > Eerste de huidige toestand opslaan en dan een scene voor "100 %" oproepen
Als alles weer voorbij is de opgeslagen scene oproepen.

Bijvoorbeeld door in GPA een Telegramvertrager en waardegenerator te gebruiken om ervoor te zorgen dat er twee verschillende telegrammen na elkaar worden verstuurd.

Ik weet dat sommige Jung knoppen 2 waardes met een minimale vertraging kunnen sturen. Wat hetzelfde bereikt.
Edwin
Marc78
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 aug 2020, 23:45

Re: 2 bit waarde genereren

Bericht door Marc78 »

Top, wederom bedankt!
Plaats reactie