Pagina 1 van 1

Melding: "the device does not respond in the apperiate time"

Geplaatst: do 21 okt 2021, 19:38
door Philip
Dag Allen,

Sinds kort heb ik een KNX installatie en ben een beginnende KNX programmeur. (niet high level :-) )
Ik heb mijn installatie zelf geprogrammeerd en indienst genomen.

Nu wil ik een half jaartje later nog enkele aanpassingen uitvoeren maar ik ondervind enkele problemen.
Vanaf dat ik het programma wil downloaden krijg ik telkens de foutmelding "the device does not respond in the apperiate time".

Raar want ik doe alles als voorheen en aan de bedrading is niets gewijzigd.

Kan iemand mij eenvoudig helpen?

Bedankt.

Groeten,
Philip Ooms

Re: Melding: "the device does not respond in the apperiate time"

Geplaatst: vr 22 okt 2021, 06:17
door egfdevos
  • Adres van de betreffende bus deelnemers opnieuw programmeren.
  • Voeding resetten.
Als dat nog niks doet word het zoeken en kijken naar alles.

Re: Melding: "the device does not respond in the apperiate time"

Geplaatst: vr 22 okt 2021, 15:01
door KNX_Steven
  • Heb je Lijnkoppelaars in je installatie?
  • Werkt het betroffen device verder normaal?
  • heb je verder normale communicatie vanop je laptop met de bus, bvb recorden of zenden van eigen Telegrammen (Groepenmonitor, Busmonitor)
  • Heb je hetzelfde probleem nog met andere devices?
  • Is er eventueel een andere interface die je kan gebruiken?

Re: Melding: "the device does not respond in the apperiate time"

Geplaatst: di 02 nov 2021, 19:49
door Philip
Bedankt voor de reacties.

Uiteindelijk was het een slechte verbinding met de USB kabel.
Bij het het opnieuw connecteren werkte alles perfect.

Thanks!

Groeten,
Philip