Rolluik probleem

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
pierke
Berichten: 14
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 16:27

Rolluik probleem

Bericht door pierke »

Ik heb een Gira 4Voudige Jalouzieaktor, (Gira-nr 103700). Hierop zit een kortbedrijf uitgang die ik ingesteld heb op 15 sec, om mijn rolluik 80% te sluiten.
De duurbedrijf stand sluit het rolluik helemaal. Ik wil dit aansturen met de Giratastsensor 884.. (4V) met Applicatie 102C01. Deze krijgt hierdoor een Jalouziefunctie met 4 x kortbedrijf en 4x langbedrijf.
Ik heb 2 groepsadressen aangemaakt één voor lang bedrijf en één voor kort bedrijf. Koppel ik deze kortbedrijf aan de betreffende aktor uitgang dan gebeurt er niets. Ook koppeling van duurbedrijf aan de betreffende aktor uitgang levert geen aktie op. (op busmonitor ook doodse stilte). De sensor is goed want werkt wel als schakelaar voor verlichting. Ook 2e 4V sensor geprobeerd zonder resultaat.
Gebruik ik nu de 2V tastsensor 882.. met applicatie 103B02 (=switch;swicth;step;move) dan krijg ik wel naar keuze OF kortbedrijf OF duurbedrijf. Alleen nu heb ik niet de mogelijkheid om op één 2V Tastsensor zowel de korte als de duurbedrijf stand te gebruiken.
Welke denkfout maak ik? Of gebruik ik de verkeerde sensoren of de verkeerde applicatie?
Wie denkt er met me mee en geeft me de juiste tips.

Pierke
Plaats reactie