Instellingen wijzigen Weinzierl 771

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Koemans
Berichten: 8
Lid geworden op: do 17 mar 2022, 14:46

Instellingen wijzigen Weinzierl 771

Bericht door Koemans »

Hoi,

Ik ben nieuw met het programmeren van KNX. Ik heb een huis gekocht, waarin enkele KNX componenten zitten. Doordat we een aanbouw gezet hebben, wou ik het een en ander uitbreiden. Ik heb inmiddels de ETS software aangeschaft en ben een beetje aan het rondneuzen geweest om te kijken of ik er iets van kan maken. Volgens mij begin ik het inmiddels allemaal een beetje te snappen.

Laatst was ik bij de Bus monitor aan het kijken of ik zie wat er allemaal gebeurd, echter had ik niet de kleine lettertjes gelezen in de datasheet van de Weinzierl BAOS 771. Hierin staat namelijk dat de object server gedeactiveerd wordt als je de "ETS Bus Monitor" gebruikt. Daarna kon ik helemaal niet meer communiceren met mijn installatie.

Ik heb de Weinzierl een factory reset gegeven. Ondertussen heb ik ook het originele ETS project gekregen, waarin de instellingen zouden moeten staan. Ik kan echter niet de instellingen downloaden naar de installatie, hier krijg ik steeds foutmeldingen.
Bij het downloaden krijg ik steeds de melding "Het individuele adres is al toegewezen aan de lokale interface" ; als ik iets probeer te unloaden van de Weinzierl dan krijg ik de melding: "De busdeelnemer in programeermodus (15.15.255) is niet de busdeelnemer om te unloaden (1.1.2)".

Zelf denk ik dat dit komt doordat ik het busadres moet wijzigen van de Weinzierl, gezien deze door de factory reset naar 15.15.255 gezet is. Echter krijg ik het niet voor elkaar om instellingen te downloaden naar de Weinzierl om dit voor elkaar te krijgen.

Heeft een van jullie een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? (Als er wat plaatjes oid nodig zijn hoor ik het graag.)
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL