Connectie

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
PaulVanEndert
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 jul 2023, 13:29

Connectie

Bericht door PaulVanEndert »

Beste allen,

Ik ben nieuw met het gebruik van het KNX-systeem. Ik heb enkele jaren geleden ons huis aangepast met een knx-systeem. Dit was samen met een firma dewelke de programmatie deed. Echter is deze firma gestopt :oops: . De programmatie was toen nog niet volledig in orde en ondertussen zijn er aanpassingen gebeurd in de woning.

Ik heb ondertussen ets6 home aangekocht. In de schakelkast is een module van ISE-remote access. Hiervan weet ik het ip-adres.

Ik ben nu een handleiding aan het zoeken hoe ik de programmatie uit het bestaande systeem kan opladen naar ets6 om hierin te kunnen werken.

Is er iemand die me hierbij kan helpen?
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Connectie

Bericht door egfdevos »

Ben je in het bezit van het projekt bestand? ( .knxproj )
Edwin
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Connectie

Bericht door KNX_Steven »

De KNX componenten zelf kennen natuurlijk hun Fysiek Adres en de Groepenadressen die ze gebruiken, maar de namen die je eraan gaf, de gebouwenstructuur e.d., dat wordt alleen in ETS bewaard, dat wordt niet in de componenten geladen en kan je dus ook niet uitlezen.
Het beste zou zijn als je het ETS project van de installatie zou hebben.
PaulVanEndert
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 jul 2023, 13:29

Re: Connectie

Bericht door PaulVanEndert »

Nee, ik heb geen bestand met de programmatie. Ik veronderstel dat ik dan zelf een volledig nieuw programma moet maken?

Moet ik dan de componenten opnieuw programmeren, lees nieuwe adressen en benamingen geven? Ik heb wel een papieren grondplan met daarop de benamingen van de meeste componenten.
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Connectie

Bericht door egfdevos »

Eerst proberen het bestand met de programmatie te krijgen.
Daar heb je immers reeds veel geld voor betaald en behoort bij de installatie.
Edwin
ThijsC
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 07 jan 2019, 20:46

Re: Connectie

Bericht door ThijsC »

Dag Paul,

Heb je ervaring met ETS? Als je geen *.knxproj file te pakken krijgt van je oude installateur vrees ik dat je de ganse installatie vanaf nul moet herprogrammeren.
Dat is uiteraard niet onmogelijk maar ik weet ook niet hoe complex jouw installatie is. Weet dat er nog wel wat mensen zijn, die je eventueel kunnen helpen met de programmatie...
Van welke regio ben je?

Vriendelijke groeten,

Thijs
PaulVanEndert
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 jul 2023, 13:29

Re: Connectie

Bericht door PaulVanEndert »

Het is onmogelijk om de programmatie te krijgen, vrees ik.

Ik ben van Aartselaar.

De installatie die ik heb is niet ingewikkeld vermoed ik. Het zijn allemaal lichtpunten, enkele screens, videophone, binnenmodule en een geschakeld contact. Alle actoren zijn van het merk Zennio. Enkel voor de screens is het elsner en voor de connectie is het ise.

Alvast bedankt voor de reacties.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Connectie

Bericht door Dré »

Ik hoop dat je inmiddels eens stuk verder bent gekomen, ik kom niet uit de regio, maar ook daar zullen vast wel genoeg KNX installateurs zijn die jou kunnen helpen, zoals eerder gezegd, het best is om de origine programmatie boven water te krijgen, mogelijk door de persoon zelf te benaderen die het geprogrameerd heeft.
Gebruikersavatar
BeTechSmart
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 11 dec 2023, 14:21

Re: Connectie

Bericht door BeTechSmart »

Beste Paul,

Hebt u ondertussen de programmatie kunnen bemachtigen?
Moest het niet lukken kunnen wij u hier graag mee verder helpen.
Wij verdelen de producten van Zennio voor de doe-het-zelver en dit meestal volledig geprogrammeerd.
En u hebt de remote access van ISE dus we kunnen steeds vanop afstand programmeren of aanpassingen doen.
Laat maar even iets weten per mail of we u kunnen helpen.
info@betechsmart.be
www.BeTechSmart.be Smart Zelfbouw KNX
Plaats reactie