Scene programmatie

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
koenh
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 01 mar 2009, 10:24

Scene programmatie

Bericht door koenh »

Hallo,

Ik zou bepaalde lichten een bepaalde dimwaarde willen meegeven afhankelijk van een combinatie van verschillende factoren.
Ik heb een Siemens logo in mijn installatie. Hier kan ik perfect alle voorwaarden combineren om zo een uitgang te sturen.

Ik heb hier de keuze om gewoon de gewenste dimwaarde door te sturen, en de schakeling in ETS3 te doen,
maar ik had het idee of dit niet met een scene beheer kon gedaan worden. Het voordeel hiervan is dat als er waarden moeten veranderd worden, het Logo programma niet moet opgestart worden...

Welke manier zou ik best toepassen?
Ik heb geprobeerd om dit via het scenebeheer te doen, maar dit lukt me niet om dit goed werkend te krijgen...

Weet iemand waar ik een handleiding 'scene' zou kunnen vinden?

Alvast bedankt!
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Scene programmatie

Bericht door 747driver »

Een handleiding scene heb ik niet voor je maar mijn ervaring is dat je het best eenvoudig kunt beginnen.
Ik heb gewoon een tastsensor (schakelaar) en een dimmer aangesloten en ben daarmee gaan experimenteren.
Weet nu dus hoe dat met een Gira opstelling moet.

Die "combinatie van verschillende factoren" waar je het over hebt, wat is dat precies?
De verlichting een dimwaarde geven zou je hier wellicht in een scene kunnen vastleggen.
Dan hoeft de Logo alleen maar een scene nummer op de bus te zetten en de dimmers doen hun werk.
Plaats reactie