Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door 747driver »

Mijn mail naar Dacom is nooit beantwoord...
Heb betere ervaring met de Technische Hotline van Gira in Duitsland.
Met hun heb ik al aardig wat contact gehad.
Onlangs nog mbt m'n grafiek problemen.
Na m'n uitgebreide uitleg en wat screenshots kwamen ze tot de conclusie dat het idd bugs waren in QC, iPhone en iPad app.

HIER een discussie over bouwstenen.
Als je wat voorbeeld bouwstenen wilt zien, HIERZO.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door houseofdreams »

Ik heb nog wat zitten rondzoeken op wat fora, om dat "float met °C" probleem eens te bekijken. Zit hier nu zelf ook mee te sukkelen :D

Door wat Python te bekijken, zou de volgende logische "formule" moeten lukken, misschien gaat dit nog eenvoudiger, of met minder bouwstenen, maar da's voor later
test graden celcius.jpg
test graden celcius.jpg (35.68 KiB) 7752 keer bekeken
De "Float naar tekst" bouwsteen is zelfgemaakt, maar wel nog niet getest, waarschijnlijk morgen. Ik zal dit zelf eerst ff testen, moest er iets "mislopen" dan is dit op mijn HS en niet op de jouwe ;)

Mocht je de (heel eenvoudige) bouwsteen toch al willen bekijken/gebruiken, doe gerust.
18001_EN.hsl.zip
(161 Bytes) 398 keer gedownload
(even de .zip er vanaf halen, .hsl bestanden zelf zijn hier niet toegelaten, raar)

Morgen laat ik je weten of het gelukt is, of wat er is misgelopen :D
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door 747driver »

Hiiiihaaaaa, het werkt inderdaad!
Enige verschil met m'n andere temperaturen is de punt ipv de komma als decimal separator.
Man, hoe krijg je dat zo snel voor elkaar.
Dat moet je mij maar eens uitleggen.
Als ik op pad ben heb ik tijd zat om dat te bestuderen.
Laatst gewijzigd door 747driver op ma 15 aug 2011, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door 747driver »

Het bewijs:
HODtest.jpg
HODtest.jpg (19.34 KiB) 7750 keer bekeken
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door houseofdreams »

747driver schreef:Hiiiihaaaaa, het werkt inderdaad!
Enige verschil met m'n andere temperaturen is de punt ipv de komma als decimal seperator.
Man, hoe krijg je dat zo snel voor elkaar.
Dat moet je mij maar eens uitleggen.
Als ik op pad ben heb ik tijd zat om dat te bestuderen.
Dit doe ik al lange tijd. Alle programmeertalen waar ik dagdagelijks mee werk( momenteel iets minder, wegens de bouw van ons huis) heb ik mezelf aangeleerd, via zelfstudie.

Voor een korte uitleg van deze bouwsteen heb ik een afbeelding gemaakt. Alle mogelijkheden worden hier uiteraard niet gebruikt, en ik weet ook nog niet wat ze allemaal juist doen (komt nog wel :) )
bouwsteen.png
bouwsteen.png (32.71 KiB) 7746 keer bekeken
De punt / komma moet nog azangepast worden, maar dit zou je mss zelf al kunnen testen, door in de strtofloat bouwsteen, het punt te vervangen door een komma. Misschien is het zo simpel? Indien niet, kan je mss de "tekst vervangen" bouwsteen pakken, om dan het punt door een komma te vervangen moet ik allemaal zelf nog testen, maar toch al leuk dat ik weet dat dit al werkt :D
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door 747driver »

M'n gebruikte strtofloat bouwsteen had al een komma als Decimal separator.
Na de Temp=Temp/100 division bouwsteen bevat de waarde nog de komma.
De punt lijkt er in de Float to String functie in te komen.
Dacht '%.2f' te kunnen wijzigen in '%,2f' maar dat werkt dus niet...
Uiteindelijk moet het natuurlijk een bouwsteen worden welke een temperatuur omzet in een temperatuur met een vrij te kiezen aantal decimalen en het ℃ symbool (of een ander symbool welke op een ingang wordt aangeboden) er achter ;)
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door 747driver »

Met je "Float naar tekst" bouwsteen geeft ie temperaturen correct weer met QC maar geeft ie een leeg veld weer op de iPhone en iPad....
Hoe voer jij het graden C symbool in?
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door houseofdreams »

In de screenshot van de logische functie, staat gewoon een "combine texts" waarin de "°C" in staat, meer niet... Ben wel aan een andere "alles in een" functie bezig, maar heb momenteel geen tijd om te testen. Eens ik er woon, zal alles wel veel sneller gaan (hoop ik toch)

Ik heb ook bij Dacom eens navraag gedaan, voor de "handleiding" van het maken van bouwstenen, maar gewoon mailen kennen ze daar precies niet. Dat moet op huisadres gestuurd worden, raar...
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door 747driver »

Zowel de iPhone als iPad apps verslikken zich over het "°" sybooltje.
QC heeft er geen probleem mee.
Heb de Gira Support Hotline hierover gemaild en tevens de vraag gesteld of er een uitleg voor het maken van logical building blocks is, hoe de fonts/tekstgrootte van de variabelen aan te passen zijn in de apps en of er een "Text" function template is om zelf gemaakte 14-byte strings te kunnen weergeven in iPad, iPhone en QC.
Je zult zelf wellicht hebben gezien dat de temperaturen in een veel kleiner font worden weergegeven dan de beschrijvende tekst welke er links van staat.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door houseofdreams »

Ben benieuwd wat de reactie van Gira zelf is...

Ben zelf ondertussen (en ook tussendoor) eens aan het experimenteren, met een zelfgemaakte visualisatie, of toch in hoeverre dit misschien beter "op maat" gemaakt kan worden enz... Dit is natuurlijk puur subjectief... De originele layout vind ik enorm geslaagd, maar zo beperkt spijtig genoeg...

Als dit zou lukken, zou bvb de huidige layout gekopieerd kunnen worden, en dan alles mogelijk zijn qua tekstweergaves enz. Dit is allemaal uiteraard nog een werk van lange adem, wegens tijdsgebrek....
visu.jpg
visu.jpg (48.94 KiB) 7722 keer bekeken
Plaats reactie