Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Gerco
Berichten: 11
Lid geworden op: za 26 feb 2011, 10:11

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door Gerco »

Welk weerstation is dat, de 101000 met 102500 combisensor?
Nee, ik heb de 2150 04 toegepast.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door houseofdreams »

Zoiets ja.. Ik heb hier 2 hormann poorten, die kan je spijtig genoeg niet rechtstreeks aansluiten op KNX.

Ze hebben wel een UAP1 module, die je dan op een binaire ingang kan aansluiten, om zo te kunnen weten wanneer de poort open, dan wel gesloten is. Ik ga binnenkort zo een bestellen, om te kunnen testen. Kost allemaal wel wat spijtig genoeg
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door 747driver »

Een sectionaal deur.
Die UAP1 kost hier €49
Moet je wel een SupraMatic Serie 2 deuraandijving hebben.
We hebben wel een SupraMatic P 2 en ik zojuist de leverancier gemaild met de vraag of de UAP1 daar op kan worden aangesloten.
Is ie alleen voor het uitlezen of kun je de deur er ook mee bedienen?
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door houseofdreams »

747driver schreef:Een sectionaal deur.
Die UAP1 kost hier €49
Moet je wel een SupraMatic Serie 2 deuraandijving hebben.
We hebben wel een SupraMatic P 2 en ik zojuist de leverancier gemaild met de vraag of de UAP1 daar op kan worden aangesloten.
Is ie alleen voor het uitlezen of kun je de deur er ook mee bedienen?
Ja, die website stond al in de favorieten, voor wanneer ik ze ga bestellen :)

Voor wat ik al heb kunnen uitzoeken op duitse Gira fora, moet je de reeks uitgangen die aan de UAP zijn, verbinden met een binaire ingangsmodule, en dan kan je er ook effectief de poort mee bedienen. Niet alleen op-neer-op, zoals de gewone afstandsbediening, maar ook gewoon zoals bvb een rolluik. Ook krijg je volgens wat ik al heb kunnen lezen (kan uiteraard mis zijn) ook de status krijgen of de poort open of dicht is enz. Dit is allemaal nog wel maar onder voorbehoud.

Mocht je van Hormann reactie krijgen, hoor ik dat graag.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door 747driver »

Heb de doos van de aandrijving van zolder gehaald met daarin de gebruiksaanwijzing.
De aandrijving is inderdaad voorzien van die BUS aansluiting.
Volgens de "Schaltplan UAP1" welke op voornoemde site is te downloaden zie je op de laatste pagina de 4 inputs van het apparaat: licht handmatig aan, deur sluiten, deur openen, stoppen en eventueel de mogelijkheid de deur te deactiveren.
Onderaan de pagina zouden dan de outputs zijn: deur is open, deur is gesloten en het relais waarmee een zwaailicht kan worden bediend.
Voor die €49 zou "Ein Optionsrelais, um evtl. die komplette Garagenbeleuchtung oder andere elektrische Geräte über den Torantrieb zu steuern, ist ebenfalls enthalten".
Google translate vertaald dit als "Een relais optie voor het regelen van eventueel de gehele garage verlichting of andere elektrische apparaten door de deur drive is ook inbegrepen.".
Neem derhalve aan dat HOR 1 er ook bij zit?
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door houseofdreams »

Die hor 1 heb je in principe niet nodig denk ik dan?

Eventuele lichtsturingen kan je dan via de GLE samen laten aan/uit gaan als de UAP een actie onderneemt. Poort open -> licht aan voor x minuten. Poort dicht -> enz..

Ik zegt het, allemaal onder voorbehoud, zekerheid heb ik alleen als ik het zelf kan testen of als ik ergens een installatie vind op een forum, waar iemand zoiets al gedaan heeft.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door 747driver »

Kijk eens op http://knx-user-forum.de en zoek op UAP.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door houseofdreams »

747driver schreef:Kijk eens op http://knx-user-forum.de en zoek op UAP.
Daar heb ik al een tijdje geleden is gaan kijken, vanalles gevonden, maar opnieuw speelt het duits parten :( Hier en daar lijkt er wel iemand iets met een UAP gedaan te hebben, maar echt duidelijk is het niet. Daar heb ik wel de info gelezen over zo'n binaire ingang van Gira, die je nog nodig hebt om die statusmeldingen (poort open/toe) uit te lezen enz.

Binnenkort nog is zoeken.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door 747driver »

Velen zijn ons voorgegaan begrijp ik van dat forum.
translate.google.com is een goed hulpmiddel om hun geheimtaal te decoderen.
Sommigen gebruiken alleen de Outputs van de UAP 1 en anderen gebruiken ook de inputs.
Heb er ook de juiste plaatjes gezien voor gebruik in QC alsook GLE voorbeelden met knipperende knoppen wanneer de deur in beweging is.

Zag toevallig dat er iemand een versie had waarbij het serienummer eindigde op DI en dat bij aangesloten UAP 1 geen gebruik meer kon worden gemaakt van de afstandsbediening.
Onze SupraMatic P 2 heeft ook DI aan het eind dus Hörmann maar even een mailtje gestuurd.
Had hem al bijna besteld (inclusief was nieuwe batterijen voor de afstandsbedieningen)!
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira - Correcte programmatie voorbeeld

Bericht door houseofdreams »

747driver schreef:Velen zijn ons voorgegaan begrijp ik van dat forum.
translate.google.com is een goed hulpmiddel om hun geheimtaal te decoderen.
Sommigen gebruiken alleen de Outputs van de UAP 1 en anderen gebruiken ook de inputs.
Heb er ook de juiste plaatjes gezien voor gebruik in QC alsook GLE voorbeelden met knipperende knoppen wanneer de deur in beweging is.

Zag toevallig dat er iemand een versie had waarbij het serienummer eindigde op DI en dat bij aangesloten UAP 1 geen gebruik meer kon worden gemaakt van de afstandsbediening.
Onze SupraMatic P 2 heeft ook DI aan het eind dus Hörmann maar even een mailtje gestuurd.
Had hem al bijna besteld (inclusief was nieuwe batterijen voor de afstandsbedieningen)!
Ik ben momenteel druk bezig met een website voor een klant, als deze opgeleverd is, dan gooi ik me terug even op de KNX :D
Plaats reactie