ETS4

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
RichardJanssen
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 07:02

ETS4

Bericht door RichardJanssen »

Weet iemand hoe je als enthousiaste en handige huiseigenaar (particulier) langs legale weg ETS4 software zou kunnen verkrijgen voor een wat 'particulier-vriendelijker' prijs dan €900.
Bv door mee te delen in een soort licentie pool constructie?

Van de NL Konnex associatie kreeg ik simpel €900 terug. Onaanvaardbare prijs voor mij als particulier.
De Lite versie is daarentegen te krap bemeten denk ik.
Kennelijk hebben ze daar nog niet door dat enthousiaste hobbyisten die juist zelf aan de slag willen zonder installateur wel eens hele grote pleitbezorgers zouden kunnen zijn... enfin...

Iemand een creatief idee?

Groet,
Richard
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: ETS4

Bericht door 747driver »

Sorry, geen idee maar de Light versie kan ik je niet aanraden, veel te beperkt.
Heb 'm aangeschaft maar het opsplitsen van je installatie in meerdere projecten werkt gewoon niet lekker.
Lang geleden heb ik ze een bericht gestuurd hierover, nooit antwoord op gekregen.
Die €900 is ook nog eens ex btw meen ik.
RichardJanssen
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 07:02

Re: ETS4

Bericht door RichardJanssen »

Ik kreeg wel een reactie maar een tamelijk domme als je het mij vraagt... Die €900 moest ik zien als een goede investering en zou zeker winstgevend zijn bij mijn overige domotica activiteiten.
Terwijl ik toch echt had geschreven een particuliere huiseigenaar te zijn met een technische achtergrond die enthousiast zelf graag wil programmeren in zijn eigen KNX domotica.
Het idee dat 'early adopters' een markt zouden kunnen openbreken is nog niet doorgedrongen daar... Vergelijk het maar met platenbazen en de reactie op MP3.
Met de vlucht van tablets e.d. en bedrijven als LoxOne heeft KNX als ze slim zijn de potentie mee te gaan vliegen op de groei... of ze worden links en rechts ingehaald... grrrrr zoveel domheid kan ik niet tegen.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: ETS4

Bericht door 747driver »

Anderzijds weten ze dat men niet zonder hun product kan en zij die er professioneel mee aan de gang gaan kunnen die 900 ex toch wel doorberekenen aan de klant.
Denk dat dat toch wel de grootste groep is welke hun product koopt en derhalve zullen ze die prijs niet laten zakken.
Ik ben nog nergens een ETS alternatief tegengekomen.
Raar eigenlijk want zo complex kan het programma toch niet zijn lijkt me?
dvdb
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 18:54

Re: ETS4

Bericht door dvdb »

Ik heb zelfde probleem en ben geinteresseerd om een licentie te delen.
Heb ETS4 Lite al besteld in een KNX starterspakket, maar zal wellicht Prof versie nodig hebben.
Ben ook partikulier en absoluut niet bereid 1000€ te betalen voor een software die ik maar heel af en toe zal nodig hebben.
gorie
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 21:32

Re: ETS4

Bericht door gorie »

Misschien moet je een particulier zoeken met een licensie in jouw buurt. Dan kan je samen uw project maken
en kan je die vergoeden voor het gebruik. Of met meerdere de dongle versie aan schaffen en deze dan uitwisselen.
Zelf ben ik uit kortrijk, particulier en heb zowel ets3 en ets4.
Kris42
Berichten: 4
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 08:47

Re: ETS4

Bericht door Kris42 »

Hallo,

ik zit met juist heztelfde probleem, ik wil een officiele versie gerust aankomen, maar niet tegen 900 eoru.
Wat ik me afvraag,n je kan 1 officiele versie kopen tegen 950 euro + 2 extra versies tegen 150 euro.
MAw dan kom je op 1250 uit zonder btw voor 3 versies.
Mss is dat een oplossing ?

Kent er iemand een reden om bovenstaand niet te doen?


Onlangs heb ik de mogelijkheid gehad om ets4 officieel te kopen tegen 600 euro, ik heb er eigenlijk nog spijt van, anderzijds, ik heb nog nooit van mijn leven 600 euro betaald voor software. Zeker niet voor diegene die ik zo weinig gebruik.

Als we ons hier nu eens groeperen en mss is groepskorting aanvragen?


Kris
Kris42
Berichten: 4
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 08:47

Re: ETS4

Bericht door Kris42 »

Hoi,

er is echt weinig reactie hieromtrent, niemand zin om gezamenlijk ETS4 aan te kopen?

Kris
joost
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 01 jan 2012, 10:38

Re: ETS4

Bericht door joost »

Hoi Kris,

Groepsaankopen worden regelmatig op de duitse knx user site georganiseerd. Heb er onlangs mijn professional versie aangeschaft met een 400 EUR korting. Gewoon eens zoeken op
ETS Sammelbestellung in de knx-user-forum.de

Grtjs
Joost
backero
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 22 apr 2012, 11:33

Re: ETS4

Bericht door backero »

Hoe gaat die groepsaankoop eigenlijk in zijn werking dan. Sorry mijn Duits is niet zo goed
Plaats reactie