Dubbele vraag Gira Quadclient

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door 747driver »

houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door houseofdreams »

Dan blijf ik wel proberen tot het lukt, ofwel ik in slaap val :D

Nog werk genoeg hierna
Gebruikersavatar
DimitriDC
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door DimitriDC »

Veel internet providers blokkeren de poorten beneden de 1024 bij een standaard abonnement.
Met bijvoorbeeld poort 1083 zul je volgens mij meer kans hebben.

Zorg wel voor een sterk paswoord zodat niet iedereen als admin / admin bij je binnenkijkt :lol:
Met vriendelijke groeten,

Dimitri
www.coussies.be
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door houseofdreams »

DimitriDC schreef:Veel internet providers blokkeren de poorten beneden de 1024 bij een standaard abonnement.
Met bijvoorbeeld poort 1083 zul je volgens mij meer kans hebben.

Zorg wel voor een sterk paswoord zodat niet iedereen als admin / admin bij je binnenkijkt :lol:
Daar is normaal geen probleem voor, aangezien ik een zakelijk abonement heb (ben zelfstandig) alhoewel ook dan niet alle poorten zomaar openstaan uiteraard..
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door houseofdreams »

Voorlopig is al goeie vooruitgang!

Het grote probleem op mijn persoonlijke pc, waren (voor zover ik nu al heb getest) te wijten aan de gratis virusscanner Avast. Deze virrusscanner is op het eerste zicht niet slecht, goede kritieken enz, maar hij doet toch wat "speciale" dingen met je netwerk. Ik heb deze verwijderd, de gratis Security essentials geinstalleerd (van MS) en nu start de quadclient opmijn pc zonder problemen op. Ook het Expert transfer probleem gaat hier waarschijnlijk mee te maken hebben, al heb ik dat nog niet (durven) testen :D

Qua toegang van buitenaf via de iphone, dit werkt nu ook, ik moest in de project settings, bij network nog de default gateway ingeven, direct daarna (na de transfer naar de HS uiteraard) werkte het.

Nu ga ik me toeleggen op de grafieken en het weergeven van het verbruik van water/gas/electriciteit op de quadclient, hopelijk is dit wat logisch... (pointer zijn altijd welkom uiteraard)
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door 747driver »

Mooi dat het toch redelijk snel is opgelost!
Wat grafieken betreft zul je op de iPhone en iPad worden teleurgesteld vrees ik.
Waar de QC een mooie verticale resolutie laat zien bij bv de temperatuur grafiek is dat daar wel wat anders.
Ze verzinnen beiden het laagste en hoogste punt en dat voorkom je zelfs niet met het manueel opgeven van de min en max waarde...
Ook worden bij dubbelassige grafiefen (bv 2 temperaturen met hun eigen y-as) de assen meen ik verwisseld.
Heb dit geruime tijd geleden bij Gira gemeld en ze hebben beide issues bevestigd.
De vraag wanneer dit zou worden hersteld werd niet echt beantwoord en op een gegeven moment stopten ze met het beantwoorden van mijn mail!
Gegroet vanuit een fris Novosibirsk vanwaar de tempereraturen en lichtwaarden thuis nauwlettend in de gaten worden gehouden ;)
matty2010
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 13:51

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door matty2010 »

hoi

ik heb hetzelfde probleem als houseofdreams. ik kan niet via remote access werken. ik denk dat ik alles wel juist heb ingeschakeld, maar kan iemand me uitleggen stap voor stap hoe je alles moet instellen. ik ben er al zolang mee bezig en raak er maar niet uit.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door houseofdreams »

matty2010 schreef:
vr 09 mar 2018, 15:55
hoi

ik heb hetzelfde probleem als houseofdreams. ik kan niet via remote access werken. ik denk dat ik alles wel juist heb ingeschakeld, maar kan iemand me uitleggen stap voor stap hoe je alles moet instellen. ik ben er al zolang mee bezig en raak er maar niet uit.
Wat is je thuissituatie juist? En dan bedoel ik niet het aantal kinderen en huisdieren :D

- Welke provider?
- standaardrouter of achteraf bijgeplaatst?
matty2010
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 13:51

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door matty2010 »

provider is telenet
en router heb ik daarna bijgeplaatst.

ik heb geprobeerd om dit te volgen: https://www.ivoryegg.co.uk/product_guid ... homeserver maar dat lijkt niet te werken.

router is linksys E1200 en nu enkel geconnecteerd met de gira homeserver 4 en mijn laptop. ik heb het adres van de router veranderd naar 192.168.0.1 zodat hij in range is met de homeserver. in de router heb ik port forwarding toegepast naar 8080.

de user rights staan allemaal juist ingesteld. en de network settings denk ik ook.

avast firewall heb ik ook even uitgeschakeld wat dat blokkeerde mijn transfer over rj45. ;)
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door houseofdreams »

matty2010 schreef:
vr 09 mar 2018, 16:12
provider is telenet
en router heb ik daarna bijgeplaatst.

ik heb geprobeerd om dit te volgen: https://www.ivoryegg.co.uk/product_guid ... homeserver maar dat lijkt niet te werken.

router is linksys E1200 en nu enkel geconnecteerd met de gira homeserver 4 en mijn laptop. ik heb het adres van de router veranderd naar 192.168.0.1 zodat hij in range is met de homeserver. in de router heb ik port forwarding toegepast naar 8080.

de user rights staan allemaal juist ingesteld. en de network settings denk ik ook.

avast firewall heb ik ook even uitgeschakeld wat dat blokkeerde mijn transfer over rj45. ;)
Ik heb er even de emulator van je router bijgepakt om de juiste afbeelding te krijgen.
forwarding.png
forwarding.png (6.54 KiB) 6234 keer bekeken
Staat je forwarding ook zo ingesteld? De rode sterretjes moet je wel vervangen door het IP adres van je homeserver. Dan in de Gira smartphone app, geef je als adres je eigen IP adres in als volgt:

- Profile name: zelf te kiezen
- Adresses : EXTERN-IP-ADRES:8080
- Access data: Je gebruikersnaam / wachtwoord van de QuadClient

Blijf maar gewoon vragen stellen als het niet mocht lukkenn geen probleem om even te helpen
Plaats reactie