ETS probleem? [opgelost]

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

ETS probleem? [opgelost]

Bericht door houseofdreams »

Hallo,

De laatste tijd heb ik een raar "fenomeen" als ik in ETS de data op de bus monitor. Er verschijnt een constante stroom van dezelfde gegevens, zonder eigenlijk te weten vanwaar deze komt :shock: Is er een manier om dit te kunnen "debuggen"? De verkoper heeft gezegd,dat er nog een apparaat op de bus zit dat nog niet is geprogrammeerd en dat ik alles is zou moeten afkoppelen?

Is er echt geen eenvoudigere manier?
ets.jpg
ets.jpg (70.91 KiB) 5062 keer bekeken
Laatst gewijzigd door houseofdreams op vr 21 okt 2011, 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: ETS probleem?

Bericht door houseofdreams »

Gevonden dus... Er zat nog wat "rommel" in de Expert grafische logische editor, die constant tegenstrijdige signalen doorstuurde. Na de verwijdering ervan, geen flood meer...
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: ETS probleem? [opgelost]

Bericht door 747driver »

Stuurde die "rommel" informatie naar GA 0/1/5 ?
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: ETS probleem? [opgelost]

Bericht door houseofdreams »

747driver schreef:Stuurde die "rommel" informatie naar GA 0/1/5 ?
Zie hier Deze GLE "code" stond nog van in het begin van mijn testwerk in de GLE, en die 0/1/5 was toen de TS3 van in de badkamer. Dit groepadres is ondertussen helemaal veranderd, dus stuurde de GLE signalen naar een niet meer bestaande knop...

Daarbuiten blijf ik nog altijd sterk mijn twijfels hebben over dat code-knipsel, want heel logisch leek me dat toch niet, zelf nu nog niet, na wat weken afstelwerk. Mijn chauffage werkt nu zoals het moet (op de bediening van de HS / iphone / ipad na, vooral in het wisselen van comfortmode, maar zover ben ik nog niet geraakt. da's iets voor de volgende dagen...

Al terug van Novo? :)
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: ETS probleem? [opgelost]

Bericht door 747driver »

Heb ook wat zitten turen naar die code maar snap er helemaal niets van.
En idd terug in de EU.
Niet voor lang want volgende week mag ik weer op pad.
Eerst naar Campinas bij Sao Paulo en dan 5 dagen Bogota 8-)
En ook daarvandaan worden de temperaturen en lichtwaarden in de gaten gehouden :D

Dus je Gira app op iPhone/Pad werkt nog steeds niet?
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: ETS probleem? [opgelost]

Bericht door houseofdreams »

747driver schreef:Niet voor lang want volgende week mag ik weer op pad.
Eerst naar Campinas bij Sao Paulo en dan 5 dagen Bogota 8-)
Geweldig :) De wereld is toch klein lol
747driver schreef: Dus je Gira app op iPhone/Pad werkt nog steeds niet?
Jawel, met het verwijderen van de Avast antivirus, waren alle netwerkproblemen opgelost, het enige wat ik nog vergeten was, buiten het forwarden van de poorten, was het invullen van die gateway gegevens bij de netwerkinstellingen van Expert

En ivm die code, ik gebruik ze momenteel niet meer, omdat die gewoon zo onlogisch lijkt (en is volgens mij) Ze stuurde constant 0,1 met direct daarna weer een 0 enz.... Nu werkt de verwarming (op radiatoren boven) zoals het moet.
Plaats reactie