knx audio-stopcontakten probleem

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
harrishawk
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 17:57

knx audio-stopcontakten probleem

Bericht door harrishawk »

hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw op het forum en zit met enkele problemen, waar ik al veel heb over opgezocht, maar toch niet echt een oplossing kan vinden.
ik moet voor een soort van "eindwerkje" op school een gebouw 'virtueel' voorzien van knx. (met name zoveel mogelijk van zennio als merk). dit begint toch al aardig te lukken, maar ik zit met enkele vragen. ik moet audio sturen, maar heb eigenlijk geen gedacht wat je juist moet programmeren, en wat voor apparaten je daarvoor nodig hebt. ook moet ik stopcontacten kunnen sturen via een touchscreen. die stopcontakten, mag je dat dan via een gewone aktor sturen? of is hier een andere oplossing voor?

alvast bedankt.
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: knx audio-stopcontakten probleem

Bericht door JurgenS »

Ik ga je alleen een beetje kunnen helpen met de stopcontacten, die heb ik ook. Ik schakel mijn stopcontacten dmv van een relais die gestuurd wordt door een doodnormale schakelactor. De reden dat ik hiervoor een relais gebruik is omdat die hogere vermogens kan schakelen, niet dat dat misschien ooit nodig gaat zijn maar je weet maar nooit.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: knx audio-stopcontakten probleem

Bericht door 747driver »

Zennio heeft zoals je hier kunt zien de MAXinBOX16 welke volgens de datasheet 16A * 250V AC kan schakelen.
Uitstekend geschikt dus voor het schakelen van stopcontacten.
Mbt het sturen van audio, ze hebben de IRSC-OPEN welke een IR transmitter kan aansturen.
fodderbot
Berichten: 6
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 15:06

Re: knx audio-stopcontakten probleem

Bericht door fodderbot »

Hi,
op http://www.dacom-homeautomation.de/labs ... &Itemid=83 wordt een en ander uitgelegd over de Logitech Squeezebox en Knx integratie.
Misschien interessant voor jou.

Mvg
Fodderbot
Plaats reactie