KNX Programmatie: 2 MDT Drukknop voor 1 lamp

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
GuyJ
Berichten: 10
Lid geworden op: do 27 sep 2012, 10:30

KNX Programmatie: 2 MDT Drukknop voor 1 lamp

Bericht door GuyJ »

Ik heb 2 MDT schakelaars ( 6 plus en 8plus) . Op elke schakelaar heb ik een drukknop gelinkt aan dezelfde lamp.

Als ik op schakelaar A druk gaat de lamp aan. Als ik op schakelaar B druk gebeurt er niets ( deze probeert ook lamp aan te doen), als ik nog eens op B druk gaat de lamp uit.
Ook als ik op A druk gaat de statusled van deze schakelaar branden, maar niet in schakelaar B.

Ik heb ondertussen verschillende mogelijkheden getest:

* Als ik de statusleds niet gebruik dan werkt alles perfect.

* Als ik de led link met "internal object" en dan het objectnr van de schakelaar meegeef:
Schakelaar werkt , Led gaat aan/uit met lamp
Op een andere schakelaar moet ik 2x drukken om lamp uit te doen

* Als ik de leds link met "external object" dan is er geen mogelijkheid om een objectnr in te geven.
Schakelaar werkt / Led gaat niet aan-uit / Op een andere schakelaar moet ik 2x drukken

Ik heb bij mijn uitgangen (actuator van MDT) al aangegeven dat deze een "status feedback" moeten versturen bij "change". Deze statusfeedback heb ik mee in de groepadressen gezet.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
GuyJ
Berichten: 10
Lid geworden op: do 27 sep 2012, 10:30

Re: KNX Programmatie: 2 MDT Drukknop voor 1 lamp

Bericht door GuyJ »

ik heb ondertussen de oplossing gevonden.

Ik heb in elke groep niet enkel de switch gezet maar ook de toggle value van de schakelaar toegevoegd.
De leds heb ik als extern object gezet zodat deze ook in de groep konden geplaatst worden.

werkt pefect nu.
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: KNX Programmatie: 2 MDT Drukknop voor 1 lamp

Bericht door oNNoZeLe »

klinkt goed ja..

schakel groep kan bij 1 of 0 aan of uit als status object fungeren.. bij dimmen/herlderheidswaarde werkt dat weer net even anders.
Plaats reactie