Switching feedback

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
koen_db
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 apr 2012, 21:45

Switching feedback

Bericht door koen_db »

Ik heb een probleem met de feedback van mijn gedimde verlichting, ik heb 2 plaatsen om het licht aan te steken:
via touchscreen en via een knop. Feedback led op de knop werkt perfect bij enkel schakelen.
Wanneer ik nu via het touchscreen mijn verlichting gedimd aansteek (op bvb 25%) dan stuurt deze enkel de absolute dimwaarde door, niet het schakelcommando. En mijn actor geeft ook geen 'switching feedback' terug naar de led.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Ik heb al geprobeerd om de terugmelding van de dimwaarde naar de knop te sturen, maar dit lukt niet in ets.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Switching feedback

Bericht door 747driver »

Als ik hier met de Gira app een lichtwaarde wijzig van bv 0% naar 1% dan wordt er alleen een brightness waarde verstuurd.
De dim aktor stuurt dan een feedback switch telegram en wanneer die 1% is bereikt stuurt ie een feedback brightness telegram.
Staat je dimmer zo ingesteld dat ie feedback telegrammen verstuurt?
Met de ETS bus monitor zou je dat moeten kunnen zien.
koen_db
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 apr 2012, 21:45

Re: Switching feedback

Bericht door koen_db »

Hij stuurde inderdaad zijn switching feedback helemaal niet door wanneer ik een percentage instelde.

Het probleem is nu opgelost door een apart groepsadres te maken met daarin de switching feedback (S) en de knop.
Voordien stuurde ik de switching feedback naar dat adres en ook naar het groepsadres om te schakelen.

Opgelost door mij te laten nadenken ;)

thx!
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Switching feedback

Bericht door 747driver »

Mooi dat het is opgelost!
Ik gebruik steeds de volgende volgorde van groepadressen voor m'n verlichting:
feedback.jpg
feedback.jpg (31.47 KiB) 4363 keer bekeken
Switching, Dimming, Brightness, Feedback Switching, Feedback Brightness.
De laatste 3 adressen bevatten slechts het bijbehorende object maar worden wel gebruikt in het HS3 programma.
Plaats reactie