Actor en sensor combineren in ETS

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
1er
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 12:53

Actor en sensor combineren in ETS

Bericht door 1er »

Hallo All,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:
In mijn ABB/BJ powernet installatie heb ik oa het volgende component:
6920 netaankoppelaar + 6135 IR-interface
In ETS komt de 6920 voor en ook de 6135 maar niet de combinatie van die 2.
Is er in ETS een mogelijkheid om actor en sensor samen te voegen onder 1 adres of is er een andere mogelijheid om dit werkend te krijgen?

Thanks,

Ed.
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: Actor en sensor combineren in ETS

Bericht door pvhuf »

Ik ken de componenten niet, maar ik stel mij voor dat een 6920 netaankoppelaar zowat het equivalent is van een busaankoppelaar. Indien zo, dan is het simpel: een koppelaar moet je niet als device ingeven in ETS. De 6135 wordt op de 6920 geplaatst en alles wordt dan geprogrammeerd via de 6135 die je als device ingeeft, zowel het adres als de applicatie. Dat was ook mijn eerste fout toen ik begon in ETS. Want je vindt applicatiesoftware voor de busaankoppelaar en voor de sensor die je erop plaatst bij de fabricant, dus lijkt het logisch om ze alle 2 in te laden in ETS. Nee dus.
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Actor en sensor combineren in ETS

Bericht door oNNoZeLe »

pvhuf schreef:Ik ken de componenten niet, maar ik stel mij voor dat een 6920 netaankoppelaar zowat het equivalent is van een busaankoppelaar. Indien zo, dan is het simpel: een koppelaar moet je niet als device ingeven in ETS. De 6135 wordt op de 6920 geplaatst en alles wordt dan geprogrammeerd via de 6135 die je als device ingeeft, zowel het adres als de applicatie. Dat was ook mijn eerste fout toen ik begon in ETS. Want je vindt applicatiesoftware voor de busaankoppelaar en voor de sensor die je erop plaatst bij de fabricant, dus lijkt het logisch om ze alle 2 in te laden in ETS. Nee dus.
ik heb ook ooit deze fout gemaakt met de buskoppelaar en mijn B.IQ.. Ik ben blij dat ik niet de enige was.. :D
Plaats reactie