via hager domovea ets 3 programmeren

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
petero
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 19:30

via hager domovea ets 3 programmeren

Bericht door petero »

het lukt mij niet om via de domovea een installatie beginnen te programmeren, ik heb bij communicatie type "knxnet/iprouting" multicast adres "224.0.23.12" waar komt dit vandaan? Bij instellingen staat adres 1.1.40 aangegeven, wanneer ik test komt er ok te staan, dus zover lijkt het goed te gaan.
wanneer ik een adres aan een actor wil geven gebeurd er helemaal niets. iemand meer ervaring met de domovea server?
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: via hager domovea ets 3 programmeren

Bericht door pvhuf »

Ik heb geen enkele ervaring met de domovea, maar toch enkele opmerkingen:
1) er is geen enkele reden om een multicast adres te veranderen in een normale installatie.
2) het adres 1.1.40 is allicht het fysieke adres van de server op de bus en heb je dus zelf moeten ingeven. Toch? Indien niet, verander het naar een adres dat nog niet op je knx bus gebruikt wordt.
3) als ik naar de specificaties en documentatie van de domovea kijk zie ik in de brochure staan: Installatievoorwaarde: domovea bouwt verder op een reeds geprogrammeerde KNX-installatie. Hieruit leid ik af dat je niet je knx installatie kunt programmeren via de domovea server. ETS software blijft nodig.
4) knxnet/ip routing is een protocol voor knx communicatie tussen ip toestellen. Dus bvb tussen een knx-ip router en een gira homeserver. Maar gezien de domovea rechtstreeks op de knx bus zit, heeft dat niets daarmee te maken.

http://www.knx.org/fileadmin/downloads/ ... Pintro.pdf
petero
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 19:30

Re: via hager domovea ets 3 programmeren

Bericht door petero »

hallo, ik heb hier dus ETS 3 pro vollledige licencie, ik programmeer meestal via een usb interface maar heb nog niet veel ervaring met programmeren via IP, lees 1 keer gedaan met IPS/S 2.1 IP-Interface van ABB.
waar ik inmiddels achter ben dat het programma de interface niet herkend alleen de domovea server op de laptop, dus als iemand nog een tip heeft.
Plaats reactie