Gira - Hoe langdurig klikken?

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Frederik
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 sep 2009, 10:07

Gira - Hoe langdurig klikken?

Bericht door Frederik »

Hallo,

Ik heb een EIB basisinstallatie gebaseerd op Gira componenten + Homeserver die ik stilletjesaan probeer te begrijpen en verder finetunen. Ik hoorde onlangs dat het mogelijk is om "Single position control single push-button BC" zo te configureren dat bij langdurig drukken een andere actie kan geven. In plaats van schakelaars te verdubbelen zou ik graag weinig gebruikte lichtkringen "verbergen" achter langdurig duwen op een reeds bestaande schakelaar.

Kan iemand mij op de goede weg zetten?

Alvast bedankt!

Frederik
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Gira - Hoe langdurig klikken?

Bericht door Wijnand »

Is dit een functie in de homeserver?
Beter even de types door te geven, dat test/bekijkt het allemaal een stuk makkelijker
Frederik
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 sep 2009, 10:07

Re: Gira - Hoe langdurig klikken?

Bericht door Frederik »

Wijnand schreef:Is dit een functie in de homeserver?
Beter even de types door te geven, dat test/bekijkt het allemaal een stuk makkelijker
Dag Wijnand,
Het zijn Gira Druktoetsen " 1-voudig 0181 00 wip-busaankoppelaar enkelvoudig met éénpuntbed. schakelen 105501".
En het zou in samenwerking met de homeserver moeten zijn maar ik heb geen flauw idee hoe. Welke signalen zet zo'n toets op de bus, wat gebeurt er als je die langdurig ingedrukt houdt?

Ik ga volgende maand op cursus dus indien dit niet duidelijk is, hoop ik later met concretere vragen (of liefst zelfs antwoorden) op dit forum terug te komen.

Alvast bedankt!

Frederik
TopFly
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 00:48

Re: Gira - Hoe langdurig klikken?

Bericht door TopFly »

En Frederik is het gelukt?

TopFly
Plaats reactie