Rolluik waarde

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
stoffel007
Berichten: 3
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:02

Rolluik waarde

Bericht door stoffel007 »

Ik zou graag een groepsaddres aanmaken dat het rolluik voor 50 % opent of sluit.

Kunnen jullie me zeggen hoe ik dit best doe?
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: Rolluik waarde

Bericht door pvhuf »

Misschien kan je beginnen met te zeggen wat voor materiaal je hebt? Welke rolluikactoren, welke andere middelen zoals server, logica.... Het is nogal moeilijk een anders een pasklaar antwoord te verzinnen.

In ieder geval kan je niet zomaar een rolluik het bevel geven 50% omhoog te gaan. Er is namelijk geen detectie op de rolluik van hoeveel procent ze omhoog is. Je moet dus beginnen met de looptijd van de rolluik te chronometreren en in te geven in de rolluikactor. Daarna zou ik met een gewone schakelactor en een trappenhuistijd werken om voor de helft van de looptijd aan te schakelen en dan uit te schakelen.

Overigens is 50 % een vaag begrip. 50% van de rolluiklengte of 50% van de onderkant van de rolluik in het raam?
stoffel007
Berichten: 3
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:02

Re: Rolluik waarde

Bericht door stoffel007 »

hah cool een antwoord waar ik vrede in kan vinden omdat je hier het correcte punt maakt dat er te weinig info in staat.
Daarom bij deze een betere aanwijzing in dit.

Jalouzieactor 2116.10reg van Jung http://downloads.jung.de/public/nl/pdf/ ... .10reg.pdf
Logo Siemens met eib koppeling
ETS3 om de programmatie te doen.
Sluitstand maakt voor mij als uitgangspunt niet te veel uit en ik zou misschien dat liefst uitgaan van het volledig open stand, dus het rolluik volledig naar omlaag.


Hopelijk kan je hiermee al verder en me de juiste raad geven om er verder aan te werken.
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Rolluik waarde

Bericht door grindal »

kan je niet gewoon een "waarde" naar de rolluik-module sturen ?
is toch net hetzelfde als verlichting schakelen ?

Groepsadres "waarde rolluik" aanmaken
=> hier de gewenste waarde naar sturen bv 0% of 50%
Plaats reactie