bestand lokatie

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

bestand lokatie

Bericht door ligth011 »

wie kan mij vertelen waar ets 3f de projekt bestanden zet, en of je die kan wijzigingen.
zodat je met verschillende computers kan werken, met het dezelfde bestand.(niet te gelijk)
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: bestand lokatie

Bericht door Wijnand »

Het makkelijkst is om per project een db aan te maken. Bij opties kan je aangeven dat de gebruiker selecteert bij het opstarten een db.
Zo kan je de db makkelijk verplaatsen en direct openen zonder importeren en exporteren.
Succes
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: bestand lokatie

Bericht door ligth011 »

oke, ik had dat wel gezien maar dacht dat voor de databank was van de busdeelnemers.
thx
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: bestand lokatie

Bericht door KNX_Steven »

Let er wel op dat je alle subfolders met een nummer erin mee kopieert: daarin zitten per fabrikant bestanden die de fabrikant voor zijn produkten ook nog gebruikt (DLLs, BMP, help-files and the alike).
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: bestand lokatie

Bericht door ligth011 »

kom ik erachter dat ets geen netwerkstations accepteert, is dit te omzeilen.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: bestand lokatie

Bericht door Wijnand »

Steven,

die directories met nummers kan je weggooien. Die worden vanzelf weer aangemaakt. Ik heb nog niet het probleem gehad dat ik gegevens hierdoor ben kwijt geraakt.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: bestand lokatie

Bericht door KNX_Steven »

Wijnand schreef:Steven,

die directories met nummers kan je weggooien. Die worden vanzelf weer aangemaakt. Ik heb nog niet het probleem gehad dat ik gegevens hierdoor ben kwijt geraakt.
Zoals je wilt.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: bestand lokatie

Bericht door ligth011 »

en mijn vraag steven
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: bestand lokatie

Bericht door KNX_Steven »

ETS ondersteunt officieel niet het gebruik van network drives. Dit komt omdat de licentie van de database driver die in ETS is ingebouwd dit niet toelaat. (Een duurdere database licentie, dus een duurdere ETS, zou dit wel toelaten.)
Er zouden ook problemen kunnen zijn met het aanroepen van functies in DLLs op deze network drives, al hangt dit af van je rechten en veiligheidsinstellingen.

De enige optie is het kopiëren van de bestanden naar je locale PC. Je kan hiervoor synchroniseren met een server voor het opstarten en na het afsluiten. KNX Association heeft hiervoor ooit het "Team Add-On" gehad, maar dat wordt niet meer verkocht.

ETS 4 (April 2010) zou hierin beterschap brengen, maar of dit nu volledig zonder beperkingen zou zijn is me nog onbekend.
Plaats reactie