Gira Tastsensor 3 Comfort - Screens op/af

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Gira Tastsensor 3 Comfort - Screens op/af

Bericht door Dries_De_Bouwer »

Hoi,

Binnenkort komen mijn screens, en ik wou alvast eens kijken hoe ik mijn Gira Tastsensor 3 Comfort hierop kan instellen.
Als schakelactor voor de screens gebruik ik die van Gira.

Ik wou slechts één van de zes knopjes van mijn TS "opofferen" voor de bediening van mijn screen (dus zowel "op" als "af"), en niet twee knopjes zoals ik vaak in voorbeelden zie.
Hoe werkt dit dan functioneel?
* Als ik één keer druk, gaat hij dan op als hij dicht was en af als hij open was?
* Gaat hij dan helemaal open/dicht of moet ik de knop ingedrukt houden (liefst niet)?
* Wat als ik hem half open wil zetten? Eén keer drukken om hem te laten op/af gaan en dan nog eens om te stoppen (als hij op de juiste hoogte staat)?
* Als hij halverwege is, en ik druk dan, gaat hij dan omhoog of omlaag?

Of zijn er gebruiksvriendelijkere opties?
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Gira Tastsensor 3 Comfort - Screens op/af

Bericht door egfdevos »

1-knops bediening jaloezie:
kost drukken = stop
lang drukken = automatisch helemaal op / neer
* Als ik één keer druk, gaat hij dan op als hij dicht was en af als hij open was?
Ja, bij lang drukken. (standaard >400ms als ik me niet vergis )
* Gaat hij dan helemaal open/dicht of moet ik de knop ingedrukt houden (liefst niet)?
Gaat na lang drukken verder automatisch op of neer naar gelang de ingestelde looptijd in de actor. Even bekijken en desnoods bijstellen.
* Wat als ik hem half open wil zetten? Eén keer drukken om hem te laten op/af gaan en dan nog eens om te stoppen (als hij op de juiste hoogte staat)?
Eerst lang drukken zodat hij gaat en dan kort drukken om op de gewenste positie te stoppen.
* Als hij halverwege is, en ik druk dan, gaat hij dan omhoog of omlaag?
Bij een volgende lange bediening zal hij de andere kant op gaan als hij zijn looptijd niet voldaan heeft.
Edwin
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Re: Gira Tastsensor 3 Comfort - Screens op/af

Bericht door Dries_De_Bouwer »

Duidelijk antwoord, bedankt!
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Gira Tastsensor 3 Comfort - Screens op/af

Bericht door oNNoZeLe »

egfdevos schreef:1-knops bediening jaloezie:
kost drukken = stop
lang drukken = automatisch helemaal op / neer
* Als ik één keer druk, gaat hij dan op als hij dicht was en af als hij open was?
Ja, bij lang drukken. (standaard >400ms als ik me niet vergis )
* Gaat hij dan helemaal open/dicht of moet ik de knop ingedrukt houden (liefst niet)?
Gaat na lang drukken verder automatisch op of neer naar gelang de ingestelde looptijd in de actor. Even bekijken en desnoods bijstellen.
* Wat als ik hem half open wil zetten? Eén keer drukken om hem te laten op/af gaan en dan nog eens om te stoppen (als hij op de juiste hoogte staat)?
Eerst lang drukken zodat hij gaat en dan kort drukken om op de gewenste positie te stoppen.
* Als hij halverwege is, en ik druk dan, gaat hij dan omhoog of omlaag?
Bij een volgende lange bediening zal hij de andere kant op gaan als hij zijn looptijd niet voldaan heeft.
precies zo heb ik het ook..
Plaats reactie