vakantie regeling maken

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

vakantie regeling maken

Bericht door JurgenS »

Ik ben al eventjes bezig om een "vakantie regeling" te maken zodat het huis een bewoonde indruk geeft als we er een weekje niet zijn. Hierbij wil ik lichten sturen en de rolluiken op bepaalde tijdstippen openen of sluiten. Hiervoor dacht ik in de HS een sequence aan te maken maar loop hierbij tegen een aantal vragen aan.

Bijvoorbeeld voor de rolluiken te sluiten, de tijd die ik hier instel, is dat het werkelijke tijdstip of is dat een tijd gerekend vanaf een bepaalde actie? Deze ochtend om 8u35 gebeurde er namelijk niets....

Afbeelding

Als de sequence is aangemaakt en de "time of execution" is het werkelijke tijdstip, moet er dan nog iets gebeuren om dat te activeren of hoe bepaal ik dat het pas binnen 1 maand uitgevoerd wordt en niet vanaf de dag dat het geprogrammeerd is?
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: vakantie regeling maken

Bericht door egfdevos »

Ik dacht dat een HS een simulator had?
Edwin
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: vakantie regeling maken

Bericht door JurgenS »

Ik kan een occupied home simulation maken maar dan blijft nog steeds de vraag hoe ik die oproep op een bepaald tijdstip.

Afbeelding
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: vakantie regeling maken

Bericht door 747driver »

Wanneer je een sequence aanmaakt is de "time of execution" de verlopen tijd na het activeren van de sequence.
In jouw geval dus 8 uur en 35 minuten na het activeren van de sequence.
Indien je daarmee een vakantie regeling wilt maken kun je de sequence dus het best activeren om middernacht.
Dan zijn de "time of execution" tijden gelijk aan de werkelijke tijd.
Je kunt daarbij ook nog de optie "Execute at random" aanvinken en een deviatie instellen zodat alles niet dagelijks op precies dezelfde tijd gebeurt maar bv binnen een banbreedte van 1800 seconden of zo.

Er is ook een occupied-home-simulation.
De Helpfile legt goed uit hoe die werkt.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: vakantie regeling maken

Bericht door 747driver »

JurgenS schreef:Ik kan een occupied home simulation maken maar dan blijft nog steeds de vraag hoe ik die oproep op een bepaald tijdstip.
Zie Helpfile:
Control
A communication object is assigned here.
This communication object controls the behaviour of the occupied-home simulation.
If this communication object has the value 0, then the data for the occupied-home simulation are recorded.
If this communication object has the value 1, then the occupied-home simulation is active, i.e. the saved telegrams are sent on the EIB.
At the same time, these telegrams are recorded again for the occupied-home simulation. Additional telegrams from the EIB are not taken into account for the occupied-home simulation, i.e. the number of actions saved remains constant! After the ring memory has been worked through, the process beings from the start again.
Oftewel een drukknop in QC maken waaraan het object hangt waarmee je de vakantie regeling aan/uit zet.
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: vakantie regeling maken

Bericht door JurgenS »

Ben de help file aan het lezen geweest en inderdaad dat helpt :D

maar denk toch nog steeds dat ik een sequence ga maken. Ik wil niet nu een hele week opnemen en dan de week erna afspelen. Als er dan iets fout gaat, heb ik geen tijd meer om het aan te passen.
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: vakantie regeling maken

Bericht door JurgenS »

ok de sequenties die ik wou hebben zijn gemaakt maar iemand een idee hoe ik die kan schedulen om op een bepaald tijdstip te beginnen? Als ik er niet uitkom, kan ik in princiepe ook nog altijd via men GSM inloggen en starten maar t zou leuk zijn als ik er niet naar moet omkijken.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: vakantie regeling maken

Bericht door 747driver »

Neem aan dat je de "time of execution" dusdanig hebt gekozen dat deze overeenkomt met de werkelijke tijd?
Dan zou je een knop moeten maken voor het starten van de sequence.
In QC de "use time clock" van betreffende knop aanvinken.
Dan kun je in de Time clock overview op je iPhone/iPad een event aanmaken (specifieke datum en tijd met Set period)
In de GLE de knop met een OR verbinden (1 zijde op 0 zetten)
Uitgang naar een Output box met een Output command - Sequence - Sequence naam en als action Call.
Plaats reactie