Koppeling met IP parlefonie

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
DAMOVO
Berichten: 1
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 16:25

Koppeling met IP parlefonie

Bericht door DAMOVO »

Weet iemand of een intergratie/koppling mogelijk is tussen een KNX systeem en een IP based Intercom systeem.
Integratie moet mogelijk zijn op gebied van spraak, videobeeld, en aanbel signalering.
Maw is het mogelijk om een Intercom te koppelen met een KNX systeem en hierbij beeld en klank te laten toekomen op de interne schermen als ook door melden naar een smartphone.

Indien dit mogelijk is had ik graag de protecollen gekend waarmee gekoppeld kan worden. In IP intercom ziet men vaak voor spraak SIP, het video gedeelte kan heel wat verschillende protecollen zijn.

Weet er iemand merken van intercom systemen die compatibel zijn met KNX?
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: Koppeling met IP parlefonie

Bericht door pvhuf »

Voor het geval niemand anders antwoord, het enige wat ik weet dat spraak of video niet over de KNX bus kan (veel te breedbandig). Als er maw een integratie gebeurt, dan is dat dus zijdelings.
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Re: Koppeling met IP parlefonie

Bericht door Dries_De_Bouwer »

Hoi,

Beeld en klank gaan volgens mij nooit over KNX. Je interne beeldschermen kunnen eventueel wel data ophalen vanuit een KNX bus, maar echte beeld-informatie moeten ze van elders halen (IP based).

Zelf heb ik de deurcommunicatie van Gira. Als je al een Homeserver van Gira hebt, kan je daarmee (indirect) integreren met de KNX bus. Dan denk ik bijvoorbeeld aan: Iemand belt aan, het licht gaat aan in de gang. Maar ik kan eigenlijk weinig (nuttige) functionele voorbeelden geven van KNX integratie. Maar daarmee heb je dus je aanbel-signaleren op de KNX bus.
Plaats reactie