ATAG CV ketel en EIB

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
skynet1230
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 nov 2009, 21:22

ATAG CV ketel en EIB

Bericht door skynet1230 »

Weeral bijna 10 jaar geleden heb ik een condeserende aardgasketel laten plaatsen.................
En enkel jaartjes erna ontdekte ik EIB..........
Zodoende zou het leuk zijn om via EIB deze wandketel te kunnen aansturen edoch.........hij ondersteunt geen EIB!
Wat ik er wel van weet is dat de ketel over een 8051microcontroller beschikt en dat die een RS232C interface heeft en (denkelijk) hierover communiceert met zijn ATAG Brain kamerthermostaat (2-draads aansluiting-gepolariseerd).
Heeft er iemand tips of ervaringen om met dit probleem om te gaan?


groeten,

skynet

PS: momenteel stuur ik de menggroep (pomp en mengkraan) voor mijn muurverwarming reeds volledig via EIB maar het is leuk dat ik, als er 'warmtevraag' is, ook de ketel zou kunnen aan laten zetten want anders pompt mijn pomp van de menggroep 'koud water' rond :cry:
PS2: ik heb ook een 'gewoon thermostaatcontact' op mijn ketel zitten maar dan kan ik de 'Brain kamerthermostaat' niet meer gebruiken en die zou nodig zijn om de ketel te laten moduleren! Verder verlies ik dan alle schakeltijden, party-instellingen, vakantieinstellingen enz. die met die gesofisticeerde 'Brain' kunnen geprogrammeerd worden.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: ATAG CV ketel en EIB

Bericht door ligth011 »

ps ik heb heb op 1 servo motor een maak contact zitten zodra deze open loopt gaat de cv ketel draaien, en bij sluiten van de motor gaat de cv uit.
Nu is het bij mij zo dat ik alleen maar vloerverwarming heb dus van 40 gr , dus hij hoeft niet te moduleren.
Plaats reactie