Raspberry PI aan knx

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
bart100
Berichten: 8
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 18:11

Raspberry PI aan knx

Bericht door bart100 »

Iemand ervaring met het koppelen van een raspberry pi rechtstreeks aan de KNX bus?

mvg
Bart
ferry
Berichten: 86
Lid geworden op: do 19 feb 2009, 19:09
Locatie: NL

Re: Raspberry PI aan knx

Bericht door ferry »

Rechtstreeks niet maar heb wel openhab draaien op een RPI en dit werkt uitstekend.
Deze raspberry is middels een ip interface verbonden met de KNX bus.

Wat wil je met de raspberry gaan doen? (nieuwsgierig aangelegd :oops: )
bart100
Berichten: 8
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 18:11

Re: Raspberry PI aan knx

Bericht door bart100 »

Ik ga voor mijn eindwerk een rechtstreekse koppeling maken met de raspberry pi aan de knx bus.
Dus de groene kabel rechtstreeks aan de raspberry pi met een siemens UART.
En dan door middel van een web interface commando's op de bus zetten en uitlezen.
Als je geinteresseerd bent wil ik je wel wat informeren over het project ;)à ;) :D
fluppie
Berichten: 25
Lid geworden op: do 20 aug 2015, 23:40

Re: Raspberry PI aan knx

Bericht door fluppie »

Dat kan mij zeer zeker ook interesseren. Zeker het feit dat je zonder IP-router aan de slag zou willen gaan vind ik wel interessant.
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Raspberry PI aan knx

Bericht door oNNoZeLe »

fluppie schreef:Dat kan mij zeer zeker ook interesseren. Zeker het feit dat je zonder IP-router aan de slag zou willen gaan vind ik wel interessant.
yupp!! me2
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Raspberry PI aan knx

Bericht door Dré »

oNNoZeLe schreef:
fluppie schreef:Dat kan mij zeer zeker ook interesseren. Zeker het feit dat je zonder IP-router aan de slag zou willen gaan vind ik wel interessant.
yupp!! me2
Je bent niet de enige me3
bart100
Berichten: 8
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 18:11

Re: Raspberry PI aan knx

Bericht door bart100 »

Gaat aan de hand zijn van een uart van siemens. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. (als ik jullie daar niet mee lastig val natuurlijk)

Ikzelf ken niet zoveel het ets 5 gebeuren af maar ik ben meer de IT guy dus programmeren enzo. Ik zeg niet dat ik ets5 niet kan. Maar heb het spijtig genoeg nog maar heel simpel gedaan dus als jullie mij daar mee zouden helpen zou dat ook al iets zijn ;-) :lol: . Natuurlijk kent mijn leraar ook wel redelijk wat van het KNX gebeuren. ;-)

Maar dus: Ik zal door middel van de Gpio pinnen een uart aansturen die rechtstreeks is gekoppeld aan de knx bus :-)
baggins
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 11:17

Re: Raspberry PI aan knx

Bericht door baggins »

oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Raspberry PI aan knx

Bericht door oNNoZeLe »

baggins schreef:Het gaat dus iets worden als dit?

http://www.eelectron.com/pages/dettaglio.aspx?id=184

dit lijkt het te zeggen: " adattarsi perfettamente al connettore del Raspberry GPIO." :D
lizardking77
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 15:21

Re: Raspberry PI aan knx

Bericht door lizardking77 »

anders kijk hier eens. ik heb het draaien en op het eerste zicht ziet het er goed uit.

http://michlstechblog.info/blog/raspber ... th-the-pi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie