Welk deurcommunicatie systeem?

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
Plaats reactie
davidrdx
Berichten: 48
Lid geworden op: do 04 dec 2014, 21:22
Locatie: Heist op den berg

Welk deurcommunicatie systeem?

Bericht door davidrdx »

Welk deurcommunicatie systeem word er meestal bij knx installaties genomen?
Mij hebben ze verteld om gewoon een netwerk kabel te voorzien omdat de meeste op utp werken klopt dit?

Bestaan er met koppeling naar KNX?

Wat ik vooral zoek is een systeem met camera als ik in men bureau kamer ben dat men telefoon afgaat of een mail binnen krijg of op een of andere manier weet dat er iemand aan de deur staat zonder in elke kamer een bel te hoeven installeren :)

De camera lijkt mij nuttig om te weten wie er aan de deur staat en wie langst geweest is, zou knap zijn dat je dan een mail krijgt met een foto van het moment. :)

Ik heb al enkele zoek pogingen gedaan maar niet echt iets gevonden dat mij kon overtuigen.
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Welk deurcommunicatie systeem?

Bericht door oNNoZeLe »

davidrdx schreef:Welk deurcommunicatie systeem word er meestal bij knx installaties genomen?
Mij hebben ze verteld om gewoon een netwerk kabel te voorzien omdat de meeste op utp werken klopt dit?

Bestaan er met koppeling naar KNX?

Wat ik vooral zoek is een systeem met camera als ik in men bureau kamer ben dat men telefoon afgaat of een mail binnen krijg of op een of andere manier weet dat er iemand aan de deur staat zonder in elke kamer een bel te hoeven installeren :)

De camera lijkt mij nuttig om te weten wie er aan de deur staat en wie langst geweest is, zou knap zijn dat je dan een mail krijgt met een foto van het moment. :)

Ik heb al enkele zoek pogingen gedaan maar niet echt iets gevonden dat mij kon overtuigen.

ook naar http://www.gira.com/nl_NL/tuerkommunikation.html" onclick="window.open(this.href);return false; gekeken?

Ik heb het zelf niet maar wordt met enige regelmaat genoemd.
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Welk deurcommunicatie systeem?

Bericht door grindal »

ABB heeft ook een videophone die werkt met smart-phone app.

merk op: ... dit zijn prijzige toestellen
postit
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 12:51

Re: Welk deurcommunicatie systeem?

Bericht door postit »

Ik heb zelf inmiddels wel een goede ervaring met de VideoKit van 2n (http://www.2n.cz" onclick="window.open(this.href);return false;). Deze apparatuur heeft goede IP integratie mogelijkheden. Je maakt dan gebruik van SIP video.

Niet alleen kan je audio only met je deurbel communiceren, ook kan je een video SIP client op een PC installeren, of een mooie GrandStream GXV3275 aan de muur hangen.

Afhankelijk van de licenties die je er bij neemt kan je je integratie met andere systemen uitbreiden. Kijk maar eens naar de automation manual en de HTTP API manual op wiki.2n.cz.
Sceppi
Berichten: 46
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 12:21

Re: Welk deurcommunicatie systeem?

Bericht door Sceppi »

Volgens mij heeft Fasttel wel een systeem waar naar jij op zoek bent. Is niet gekoppeld met KNX denk ik, maar kan voor de rest wel wat jij zoekt geloof ik.
Plaats reactie