toekomst bestendig leiding leggen

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
Plaats reactie
bassie66`
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 12:01

toekomst bestendig leiding leggen

Bericht door bassie66` »

Ik heb nu de mogelijkheid om de kabels te leggen hoe ik wil en ben bezig om uit te tekenen en te denken wat ik wil schakelen en wat waar de buskabel loopt.

Nu reizen allemaal vragen door ons hoofd van: hey als de wasmachine straks (of nu al: miele@home) knx bestendig raken, moeten we dan niet met de bestaande wcd's ook meteen een (extra) bus leiding meeleggen ? Of worden straks alle apaparaten draadloos aangesloten?

Ik lees ook verhalen over IP is de toekomst, ook bij KXN op de seminars voert dat de boventoon. Wat is nu aan te raden?

Is de huidige knx opzet dan al traditioneel aan het worden en komt er een nieuwe fase aan waar alle apparaten cat6 of 7 / draadloos nodig hebben ? Of moet ik gewoon nu aanleggen en ervan uitgaan dat de apparaten van de toekomst (koelkast, wasmachine, koffie, droger enz) straks draadloos broadcasten en het voor mij geen problemen gaat opleveren ?

Vragen komen uiteraard nu naar boven omdat ik nu het plan voor de woning aan het maken ben.

zie bijv http://www.miele.nl/m/960.htm#highlight=knx
Laatst gewijzigd door bassie66` op ma 20 jun 2016, 05:57, 2 keer totaal gewijzigd.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: toekomst bestendig leidendig raken ing leggen

Bericht door egfdevos »

IoT is "het" op dit moment.
Voor de huishoudelijke apparaten zoals deze kun je wel uitgaan dat deze draadloos aan internet zullen hangen.
Edwin
Plaats reactie