programmeren componenten

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: programmeren componenten

Bericht door KNX_Steven »

Het adres van een KNX Router mag niet 1.1.1 zijn. Dat mag alleen verschillen van .0 voor een "Tunnelling Server" (="IP interface").
Als het een Router is, dan moet het Fysieke Adres eindigen op .0, dus wellicht 1.1.0 als ik je topologie zo een beetje begrijp.

Het feit dat hij het Fysieke Adres heeft ontvangen, komt doordat dit in broadcast gebeurt.

Zet eerst eens het Fysieke Adres van de GIRA IP Router correct, en probeer dan opnieuw.
Als het nog steeds zou fout lopen, schets dan eens je topologie, want ik ben niet zeker of ik het goed begrijp.
davidm
Berichten: 12
Lid geworden op: di 05 feb 2013, 16:29

Re: programmeren componenten

Bericht door davidm »

VinManX schreef:
vr 30 dec 2016, 11:16
Weet iemand hier inmiddels een oplossing voor? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan maar alleen extern. Als ik lokaal zit dan kan ik hem gewoon programmeren.
Neem dus aan dat het een netwerk probleem is. Als ik hem een download geef dan word de G1 inderdaad wel voorzien van een fys. adres. Ook het IP adres word in de G1 geschreven hierna eindigt de download met de bekende foutmelding: "de deelnemer antwoord niet binnen de voorziene tijd"

Ik maak gebruik van een G1 POE en een Gira IP Router
Beste VinManX, bij mij is het probleem inmiddels opgelost. Door een defect aan de G1 contact gehad met gira service en hierbij dan maar de vraag ivm het programmeer probleem.

Bleek dat mijn ip router nog niet geupdate was naar de laatste firmware versie. De verbinding met de G1 is blijkbaar alleen mogelijk met een firmware versie van 1.04 of hoger. Eens ik deze update gedaan had kon ik de G1 zonder problemen programmeren.

Hopelijk ben je hier iets mee.

Mvg,
Plaats reactie