Beveiliging tegen bliksem en sobotage

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: Beveiliging tegen bliksem en sobotage

Bericht door nickv »

Ik heb nog twee specifieke vragen die misschien hier beantwoord kunnen worden. Indien niet ga ik me tot DEHN moeten wenden vrees ik... ;)
  • Wat is de voorzekering bij de DEHNGuard Modular overspanningsbeveiliging precies en welk nut heeft deze? Je kan namelijk een DEHNGuard krijgen met en zonder voorzekering. Als je deze zonder koopt zal je dus nog apart zekeringen moeten voorzien?
  • Beide kunnen verkregen woren als 'FM' versie dewelke voorzien is van een potentiaalvrij wisselcontact. Waarom dient dit? Wat zou een mogelijke nuttige toepassing kunnen zijn?
Hier even een folder in het nederlands over deze DEHNGuard.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Beveiliging tegen bliksem en sobotage

Bericht door egfdevos »

Even de specificaties nakijken van het model zonder zekering dat je nodig hebt volgens mij lag de grens bij 125A hoofdzekering.
Hoofdzekering kleiner als 125A hoef je hem niet extra te zekeren.

Dat wisselcontactje gebruik je als een meld / bewaak contact. Aangezien je niet altijd merkt wanneer hij is doorgeslagen.
Als je al de moeite neemt zo'n ding in te bouwen dan zeker met een meldcontact en deze ook gebruiken om een alarm te maken.
Zodat je vlug een kapotte module kunt vervangen.
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Beveiliging tegen bliksem en sobotage

Bericht door Dré »

egfdevos schreef:Een klein beetje info voor dit onderwerp.
Overspanningsbeveiliging KNX. Meeste zullen deze wel herkennen.
Dehn BUStector
Ik heb de afgelopen 2 dagen mn meterkast afgewerkt (na dat ik er bijna een jaar woon) heb daar nu ook een Dehn DG M TT 2P 275 FM (952 115) geplaatst direct achter de hoofdschakelaar, hier zit netjes een storingscontact op dat wanneer er een stuk is, ik daarvan op de hoogte wordt gebracht.
Heeft iemand een idee hoe dat werkt bij de Dehn BUStector, daar zit namelijk geen terug meld contact op, of is het dan zo dat de bus wordt afgesloten waardoor dus bus er uit ligt? het lijkt me namelijk ook niet dat deze niet stuk kan gaan, iemand die hier wat meer over kan vertellen?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Beveiliging tegen bliksem en sobotage

Bericht door egfdevos »

De bus zal niet meer of zeer slecht functioneren.
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Beveiliging tegen bliksem en sobotage

Bericht door Dré »

Oké dank je voor je snelle reactie, ik vroeg me al af hoe het zit.
Plaats reactie