Praktische aansluiting Centrale verwarming

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
Plaats reactie
Rzesse
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 16:54

Praktische aansluiting Centrale verwarming

Bericht door Rzesse »

Hallo..
Binnenkort beginnen wij te bouwen en zouden graag ons huis voorzien met een domoticasturing waarover ik toch nog met enkele praktische vragen zit.
Onze verwarming had ik graag mee geïntegreerd in de installatie. De benedenverdieping wordt met vloerverwarming verwarmt en in de kamers boven komen gewone conventionele radiatoren. Nu blijkt uit aanvraag bij enkele offertes dat vloerverwarming best constant blijft draaien door de te lange opwarmtijd van de vloer.
Nu vraag ik mij dus af of dit dan praktisch realiseerbaar is met EIB? En hoe gebeurt de praktische aansluiting best voor de overige kamers? (ventiel per kamer van op de warwatercollector?)Met wat moet ik rekening houden bij de keuze van het type verwarmingssysteem? Graag zoveel mogelijk uitleg hierover dus! :D

Dan een vraagje betreffende de verlichting..
Naar het schijnt is het ook mogelijk de verlichting te laten aan sturen op gebied van de nodige lichtintensiteit op een bepaalde plaats in huis? Wordt dit praktisch veel uitgevoerd en is dit wel rendabel? Zo ja, op wat moet men zoal letten om dit te verwezenlijken? (type verlichting..?)

Hopelijk leer ik hier iets bij!
Alvast bedankt!
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Praktische aansluiting Centrale verwarming

Bericht door ligth011 »

idd per vertrek kamerthermostaat en elektrische kleppen op de radiatoren en op de vloerverwarming per vertrek ook kamer thermo en op de verdeler ook elek kleppen.
en dan een verwarmingsactor in de kast na gelang van de aantal vertrekken 4 of 6 poort
Plaats reactie