Schakelaar slaapkamer boven bed

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
Plaats reactie
harvie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 21:45

Schakelaar slaapkamer boven bed

Bericht door harvie »

Even een vraagje : Welke schakelaar gebruiken jullie om het licht in de slaapkamer aan/uit te doen als je in het bed ligt ?
Die oude klassieke trekschakelaar is mss niet zo modieus maar is O zo effectief.
Voor zover ik weet bestaat dit niet in Knx vorm dus is de vraag :
Welke alternatieven ? Schakelaar naast bed aan beide zijden, bewegingsmelder onder bed, toch trekschakelaar maar met knx module ... ?

Thx,

B.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Schakelaar slaapkamer boven bed

Bericht door 747driver »

Ik gebruik ook nog een "ouderwets" trekkoord maar zal dit wanneer KNX ook in de slaapkamer wordt geintroduceerd vervangen door een schakelaar aan weerszijden van het bed.
zass
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 15:03

Re: Schakelaar slaapkamer boven bed

Bericht door zass »

Je kan het trekkoord houden met een binaire ingang aangesloten op KNX. Zoals de US/U 2.2 (http://www.knx-gebaeudesysteme.de/sto_g ... 4R0111.htm). Of inderdaad een schakelaar aan beide kanten, wel een stuk mooier qua design vind ik persoonlijk. Eventueel ook aan te sluiten op de zelfde binaire ingangen, dan kan je je originele schakelaars behouden.
mzungu100
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 19:40

Re: Schakelaar slaapkamer boven bed

Bericht door mzungu100 »

Hallo
Ik heb ook in onze slaapkamer het ouderwetse trekkoord schakelaar-principe. Ik heb de oude trekschakelaar vervangen door een nieuw type van NIKO (deze kon ik als impulsschakelaar gebruiken). Deze impuls gaat verder naar een spanningsloze binaire ingang, die op zijn beurt een eib-telegram verstuurt.

Dit werkt perfect.

mvg

Paul
gysko
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 14 jan 2011, 15:43
Contacteer:

Re: Schakelaar slaapkamer boven bed

Bericht door gysko »

Een ouderwetse trekschakelaar kan eenvoudig worden aangesloten op de knx installatie via binaire ingang.
IDGS uw partner in knx domotica
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Schakelaar slaapkamer boven bed

Bericht door grindal »

heb langs beide kanten een 3v tastsensor (gira) geplaatst voor diverse functies...
- alles uit / alg verlichting / leeslamp 1 +2 .... toekomst nog andere sturingen ?
Plaats reactie