Touchschermen inbouwen

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
Plaats reactie
Boottie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 18 jul 2012, 20:59

Touchschermen inbouwen

Bericht door Boottie »

Ik wil op verschillende plaatsen een touchscherm installleren (keuken , slaapkamer , badkamer). Deze worden in de muur gebouwd.
Naar elke plaats heb ik een utp cat6 en voedingskabel voor 24v/12v getrokken. Mijn vraag is nu : is dit voldoende? Mijn pc komt in de kelderruimte met nas en router.
De bedoeling is het aansturen van rolluiken , licht , audiocollectie ,multi-room music,radio, internet , weer-nieuwsberichten, deurvideofoon, telefoon,... Moet ik dan voor iedere kamer een aparte
pc voorzien of heb ik voldoende met 1 pc. En welke touchscreens zijn hier het beste voor geschikt? Of kies ik voor in elke kamer een inbouwpc (kostelijk)? Heb heel het internet al afgezocht. Vind wel realisaties met
1 touchscreen , maar niet met verschillende. Alvast dank.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Touchschermen inbouwen

Bericht door 747driver »

Welkom!
Met welk programma wil je alles gaan aansturen?
Ik zou dit realiseren met een Gira HomeServer3 of 4 met inderdaad een aantal inbouw PC's waarop de client software draait.
Voor zover ik weet kan de HS3 meerdere clients gelijktijdig bedienen.
Zo heb ik 2 iPads en een iPhone waar de Gira app continue op draait.
Tja, goedkoop is het niet...
patriekvb
Berichten: 22
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 07:01
Locatie: Ardooie

Re: Touchschermen inbouwen

Bericht door patriekvb »

HS3 of 4 kan inderdaad verschillende schermen aansturen. Maar je hebt wel aan ieder scherm 220V nodig... en een utp voor netwerk.
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: Touchschermen inbouwen

Bericht door JurgenS »

Ik heb aan mijn touchscreen (met pc op andere plaats) enkel utp en 230V. Enkel het scherm is dan wel niet voldoende, ik heb ook nog een toestelletje dat het touchsignaal via utp overbrengt naar de pc, dit heeft ook nog eens 230V nodig.
Plaats reactie