registratie modulen

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
Christoph
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 05 nov 2012, 10:15

Re: registratie modulen

Bericht door Christoph »

gisterenavond nog telefoon ontvangen van siemens duitsland en die wist mij te vertellen dat ik mijn ip router N146 een individueel adres moest toekennen als mijn andere componenten.
Dit gedaan en ja hoor dikke feest mijnen eerste knop is geprommeerd.

Nu zit ik toch nog met een klein vraagje.
hoe maak ik mijn installatie wijs dat een bepaald lichtpunt naar dezelfde actor moet gaan zoals het reeds geprogrammeerde lichtpunt.
ik verklaar mij nader .
het licht in de badkamer zit op actor ( kanaal A3) met adres 0.1.18 en op de biq taster 1.
Nu heb ik het licht van de berging die gekoppeld is op de zelfde actor maar submodule B1. Als ik deze wil koppelen heeft deze actor een ander individueel adres. nu stel ik mij de vraag moet ik een kopie maken van de actor sdie reeds geconfigureerd is zodat deze ook een adres 0.1.18 heeft of wordt dit anders geregeld ?
Christoph
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 05 nov 2012, 10:15

Re: registratie modulen

Bericht door Christoph »

iedereen bedankt voor de tips , ben erin geslaagd om mijn knx te programmeren. Wel nog basis maar nog enkele dagen misschien weken uitdokteren en da komt goe. We kunnen nu toch al onze lichten bedienen met de schakelaars

Thanks

:mrgreen:
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: registratie modulen

Bericht door oNNoZeLe »

Christoph schreef:iedereen bedankt voor de tips , ben erin geslaagd om mijn knx te programmeren. Wel nog basis maar nog enkele dagen misschien weken uitdokteren en da komt goe. We kunnen nu toch al onze lichten bedienen met de schakelaars

Thanks

:mrgreen:

dat is natuurlijk altijd fijn, licht in deze duistere dagen..
Plaats reactie