Mobotix

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
Plaats reactie
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Mobotix

Bericht door 747driver »

Ben benieuwd of er meer mensen zijn met een Mobotix camera en hoe ze deze in de KNX installatie hebben geintegreerd.
En of men nog tips heeft.

Heb sinds kort een S15 en een M15.
Met IP Notify sturen ze iedere 60 sec hun temperatuur naar de HS3.
VM windows aangemaakt welke ook zijn gekoppeld aan IP Notify acties.
Zodra men bv 's avonds het voordeur pad betreed gaat de verlichting naast de deur gedurende 2 minuten van 20% naar 80%.
Na 23:00 gaat de verlichting naar 15% en bij het betreden van het pad gedurende 30 sec naar 60%.
Was even lastig om te voorkomen dat er een loop zou ontstaan.
Het dimmen van de verlichting triggerde een VM window waardoor de lichtsterkte steeds weer omhoog ging.
Mbv nog een alarm module een 3 sec time-out ingebouwd na iedere dim-opdracht gedurende welke de VM window berichten worden genegeerd was de oplossing.

Met de Gira app kan ik IP berichten naar de camera sturen.
Zo heb ik in de camera plugin buttons in gebruik om 1 van de vele geluiden/boodschappen te laten horen.
Grappig om te zien hoe bezoek reageerd wanneer ze een koekoek horen wanneer ze aankomen lopen ;)
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Mobotix

Bericht door oNNoZeLe »

747driver schreef:Ben benieuwd of er meer mensen zijn met een Mobotix camera en hoe ze deze in de KNX installatie hebben geintegreerd.
En of men nog tips heeft.

Heb sinds kort een S15 en een M15.
Met IP Notify sturen ze iedere 60 sec hun temperatuur naar de HS3.
VM windows aangemaakt welke ook zijn gekoppeld aan IP Notify acties.
Zodra men bv 's avonds het voordeur pad betreed gaat de verlichting naast de deur gedurende 2 minuten van 20% naar 80%.
Na 23:00 gaat de verlichting naar 15% en bij het betreden van het pad gedurende 30 sec naar 60%.
Was even lastig om te voorkomen dat er een loop zou ontstaan.
Het dimmen van de verlichting triggerde een VM window waardoor de lichtsterkte steeds weer omhoog ging.
Mbv nog een alarm module een 3 sec time-out ingebouwd na iedere dim-opdracht gedurende welke de VM window berichten worden genegeerd was de oplossing.

Met de Gira app kan ik IP berichten naar de camera sturen.
Zo heb ik in de camera plugin buttons in gebruik om 1 van de vele geluiden/boodschappen te laten horen.
Grappig om te zien hoe bezoek reageerd wanneer ze een koekoek horen wanneer ze aankomen lopen ;)
jij moet toch een rol krijgen in het nieuwe huis van de toekomst.. :ugeek:
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Re: Mobotix

Bericht door Teejoo »

Haha
Plaats reactie