camera oproepen quad client
camera oproepen quad client
Hoi,
Ik heb 2 camera's geconfigureerd in quad client. Ik probeer camera 2 op te roepen met communication object plug-in call, maar krijg altijd camera 1 te zien.
Als ik het goed begrijp zou camera 2 zichtbaar moeten worden als ik een 2 zend en camera 1 met een 1 te zenden.
Iemand diet het zelde doet en het wel werkt?
Ik heb 2 camera's geconfigureerd in quad client. Ik probeer camera 2 op te roepen met communication object plug-in call, maar krijg altijd camera 1 te zien.
Als ik het goed begrijp zou camera 2 zichtbaar moeten worden als ik een 2 zend en camera 1 met een 1 te zenden.
Iemand diet het zelde doet en het wel werkt?
Re: camera oproepen quad client
Heb het zelf niet in gebruik maar vraag me af of je de "output/commands" wel goed gebruikt.
Het communicatie object "Camera Quadrant" krijgt de waarde van de module die het "output/commands" blok activeert en in dat blok krijgt ie weer een andere waarde??
Het communicatie object "Camera Quadrant" krijgt de waarde van de module die het "output/commands" blok activeert en in dat blok krijgt ie weer een andere waarde??
Re: camera oproepen quad client
Was het niet ook zo dat hij bij 0 begint te tellen?
dus dat je een 1 moet hebben om camera 2 te krijgen?
dus dat je een 1 moet hebben om camera 2 te krijgen?
Re: camera oproepen quad client
Je had gelijk.
Re: camera oproepen quad client
Dan zou als ik een 1 stuur camera 2 moeten zien wat niet het geval is.
Re: camera oproepen quad client
Maar je hebt je camera stream al wel gewoon werkend?
Re: camera oproepen quad client
Streams werken, camera quadrant oproepen ook. Enkel een specifieke camera niet.
Re: camera oproepen quad client
Ik zal van de week ook wel eens kijken, als ik wat meer tijd heb
Re: camera oproepen quad client
Ben nu aan het testen.
Heb in Quadrant #1 2 Camera 2.0 plugins geplaatst.
De eerste is voorzien van 4 sub-elements (camera streams) en de tweede voorzien van 3 sub-elements (camera stream).
In beide Camera plugins heb ik bij "Communication object plug-in call" een object (Quadrant switch 1 en Quadrant switch 2) ingevoerd waarvan ik de waarde kan wijzigen.
Dit gedaan met 5 knoppen die respectievelijk een 0, 1, 2, 3, 4 sturen.
Wanneer ik nu de eerste plugin in focus heb en 1 van de knoppen behorend bij de tweede plugin indruk, krijg ik de tweede plugin in focus met het eerste sub-element wanneer het "Communication object plug-in call" object 0 of 1 is, het tweede sub-element wanneer het een 2 is, derde wanneer een 3 enz.
Het indrukken van een Quadrant switch knop behorend bij de plugin die in focus is zorgt er niet voor dat een ander sub-element wordt geselecteerd!
Ik denk dat dat jouw probleem is?
Als je dus makkelijk wil schakelen tussen camera's, bv om de camera die het laatst beweging heeft gedetecteerd in focus te krijgen, kun je waarschijnlijk beter voor iedere camera een aparte plugin gebruiken ipv sub-elements te gebruiken.
Heb in Quadrant #1 2 Camera 2.0 plugins geplaatst.
De eerste is voorzien van 4 sub-elements (camera streams) en de tweede voorzien van 3 sub-elements (camera stream).
In beide Camera plugins heb ik bij "Communication object plug-in call" een object (Quadrant switch 1 en Quadrant switch 2) ingevoerd waarvan ik de waarde kan wijzigen.
Dit gedaan met 5 knoppen die respectievelijk een 0, 1, 2, 3, 4 sturen.
Wanneer ik nu de eerste plugin in focus heb en 1 van de knoppen behorend bij de tweede plugin indruk, krijg ik de tweede plugin in focus met het eerste sub-element wanneer het "Communication object plug-in call" object 0 of 1 is, het tweede sub-element wanneer het een 2 is, derde wanneer een 3 enz.
Het indrukken van een Quadrant switch knop behorend bij de plugin die in focus is zorgt er niet voor dat een ander sub-element wordt geselecteerd!
Ik denk dat dat jouw probleem is?
Als je dus makkelijk wil schakelen tussen camera's, bv om de camera die het laatst beweging heeft gedetecteerd in focus te krijgen, kun je waarschijnlijk beter voor iedere camera een aparte plugin gebruiken ipv sub-elements te gebruiken.