Dag Allemaal,
In de meeste programmeertalen zit een functie optie.
Voorbeeld je maakt een functie die twee getallen met elkaar vermenigvuldigd.
als argument geef je twee variabeklen mee en de return (uitkomst) levert de functie-waarde
en dus hoef ik maar 1 functie te maken ipv van tig keer voor elke getallen combi
Kan dit ook in de logic editor van gira?
ik heb nu 16 keer hezelfde logic sheet, dit moet toch anders kunnen.
ik zie zo snel even niet hoe ik de inputbox variabel kan maken.
gr,
ex 747 driver, nu twin driver.
GIRA HS4 Graphic Logic Editor / Functie
Re: GIRA HS4 Graphic Logic Editor / Functie
Leg eens verder uit.
In de logische editor zit de standaard bouwsteen "vermenigvuldigen", twee ingangen. A keer B geeft C. Als A of B verandert, dan verandert ook C. A en B zijn variabel, kan je op vele manieren veranderen, onder meer via logica of middels een handmatige input.
Waarschijnlijk is jouw probleemstelling toch iets anders....
In de logische editor zit de standaard bouwsteen "vermenigvuldigen", twee ingangen. A keer B geeft C. Als A of B verandert, dan verandert ook C. A en B zijn variabel, kan je op vele manieren veranderen, onder meer via logica of middels een handmatige input.
Waarschijnlijk is jouw probleemstelling toch iets anders....
Wat ik bedoel om op jouw voorbeeld voort te borduren.
Ingang A en B zijn hard-wired, middles bijvoorbeeld een input box.
maar de ene keer wil ik object 1 en 2 aan A en B hebben, en een volgende keer object 3 en 4.
ik heb nu twee scheets, een voor 1 en 2 en een voor 3 en 4.
beide sheets doen exact hetzelfde! dat moet toch anders kunnen.
Ingang A en B zijn hard-wired, middles bijvoorbeeld een input box.
maar de ene keer wil ik object 1 en 2 aan A en B hebben, en een volgende keer object 3 en 4.
ik heb nu twee scheets, een voor 1 en 2 en een voor 3 en 4.
beide sheets doen exact hetzelfde! dat moet toch anders kunnen.
Je zult een of andere logica hebben wanneer je 1 en 2 gebruikt, en wanneer 3 en 4. Gebruik aparte interne KOs waaraan je 1 en 2 danwel 3 en 4 aan toe wijst. Dan heb je die ingangen flexibel gemaakt.
Let wel op dat de module opnieuw berekend wordt bij elke toewijzing, dus feitelijk twee keer (waarvan 1 keer fout) als je omschakelt van 1/2 naar 3/4. Je kunt dan beter module 13165 gebruiken, dan kan je de ingangen naar believen aanpassen en pas laten berekenen als je de module via ingangen 5 afvuurt.
Let wel op dat de module opnieuw berekend wordt bij elke toewijzing, dus feitelijk twee keer (waarvan 1 keer fout) als je omschakelt van 1/2 naar 3/4. Je kunt dan beter module 13165 gebruiken, dan kan je de ingangen naar believen aanpassen en pas laten berekenen als je de module via ingangen 5 afvuurt.