Schneider Homelynk hulp gezocht

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
ozeegers
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 21 sep 2014, 09:37

Schneider Homelynk hulp gezocht

Bericht door ozeegers »

Hallo iedereen,

Via mijn elektrieker heb ik de Homelynk Visuallisatie server aangeschaft.
Volgens mij inderdaad een zeer goede aankoop, veel mogelijkheden en redelijk te customizen.

Nu, ik heb redelijk veel programmeer-ervaring van in het verleden en zag het niet zitten om te betalen voor een interface opgezet door de elektrieker.
Dit omdat ik vermoedelijk niet tevreden ging zijn met de layout, graphics en in mindere mate functionaliteit. Ook zie ik het maken hiervan ook wel als ontspanning.

Maar.... de handleiding is wel erg summier, zonder echte voorbeelden. Er is nergens een project te vinden dat je als basis kunt nemen en aanpassen.
Alles moet from scratch worden opgezet.

Ondertussen heb ik al redelijk wat uurtjes zitten "prutsen" maar er zijn een aantal zaken die mij niet lukken.
Ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik een knop zoals afgebeeld op pagina 43 van de handleiding realiseer... Afbeelding
Is dit opgebouwd uit een read-only knop met icon links, een tekstveld in het midden en een slider rechts ? maar hoe maak je die slider ? lukt mij niet met visualisation parameters

Als ik op het net zoek vind ik geen templates, voorbeelden, enz... maar ik stuitte wel op de website www.homelynk.nl
De demo die daarop staat is leuk gedaan, en ik dacht ideaal om na te maken en dan verder uit te werken naar mijn smaak.
Ik maakte in Powerpoint de button na en bewaarde dan als image. Een versie zonder oranje rand, tweede versie met oranje rand. AAn en uit status.
Een tekstveld kan niet bovenop een knop aligned worden ? Dus moet je per button een image maken met woonkamer, keuken etc. of ben ik verkeerd ?
Hier lukt het me wel om een slider als pop-up te krijgen. Wat zit er van code achter de set knop van een scene ?
Ik begrijp dat de makers van de site de configuration tab niet kunnen toegankelijk maken omdat dan iedereen de code kan om zeep helpen maar het zou leuk zijn om daar eens in te kunnen kijken. Of dat project eens te kunnen inladen bij mezelf.

In het verleden heb ik al vragen gesteld via Schneider Belgie maar deze hebben het druk.
Is er iemand die mij een beetje kan helpen ?
Enorm bedankt op voorhand !

Olivier
daanfire
Berichten: 16
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 16:02

Re: Schneider Homelynk hulp gezocht

Bericht door daanfire »

Hallo,

Je moet gewoon bij je objecten zien dat het gegevenstype juist staat, als je ipv boolean een schaal neemt komt er automatisch een slider ipv een toggle.
Firechief
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 08:24

Re: Schneider Homelynk hulp gezocht

Bericht door Firechief »

Beste,

Er zit ook een verschil tussen de visualisatie op de smartphone en de tablet, dus sommige dingen die in de handleiding staan afgebeeld zal je terug vinden in je visualisatie op de tablet, en andere op de smartphone.
Ikzelf heb al verschillende malen de visualisatie aangepast en telkens opnieuw van nul begonnen.

De knop die afgebeeld is in je post is er volgens mij eentje die je terug vind in de smartphone visualisatie. De tekst die er staat kan je geven in de configuratie van je knop in het veld "gespecificeerde naam". Met de editknop naast je hoofdobject kan je dan kiezen of je een "toggle" (bovenste afbeelding) of een "checkbox" (onderste afbeelding). Dit is mogelijk bij een knop die enkel Aan/Uit kan. Dimmers hebben dan weer andere instelmogelijkheden, RGB ook weer andere...

Zoeken en uitproberen zou ik maar zeggen, is het leuke aan het "zelf doen" ... Enkel jammer dat er zo weinig Nederlandstalige KNX fora zijn.
Plaats reactie