code alarmsysteem

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
erwantiri
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 08 okt 2014, 22:29

code alarmsysteem

Bericht door erwantiri »

Hallo allen,

Wie weet hoe ik een alarm kan schakelen via de Gira control 9" en een homeserver.
Uiteraard moet dit d.m.v. een code gebeuren, ik heb geprobeerd dit via users te doen maar
misschien heeft iemand een beter idee.

Gr. Erwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: code alarmsysteem

Bericht door Dré »

Inschakelen via een contact zal geen probleem zijn denk aan een sleutelschakelaar, maar wil je ook uitschakelen via jouw domotica systeem kan natuurlijk ook, maar volgens de regels hier in Nederland mag dat niet.
Uiteraard als er geen certificering aan hangt, verder niet geeist is via een partij dat jij een inbraak installatie hebt hangen kan het natuurlijk.
Maak een ingang aan op je inbraak centrale als sleutelschakelaar, breng dit contact naar je domotica kast waar een contact opent / sluit wanneer jij je alarm wilt schakelen.
Maak op je touchpaneel iets waardoor het contact opent of sluit op de manier zoals jij wilt, desnoods op je hoofdpagina een grote knop inbraak alarm aan/uit. Maar bedenk dan wel dat iedereen die daar van op de hoogte is, dit contact kan sturen.
erwantiri
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 08 okt 2014, 22:29

Re: code alarmsysteem

Bericht door erwantiri »

Hallo Dre,

Bedankt voor je reactie, ik ben er inmiddels al uit.
Je kunt in de homeserver een pin entry programmeren, hiermee wordt een 14 bite signaal
op de bus gezet.

Groet Erwin
Plaats reactie