Homeserver tcp contact

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
de mario
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 21:37

Homeserver tcp contact

Bericht door de mario »

Hoi,

In mijn homeserver lees ik een tcp melding binnen van mijn videofoon wanneer er gebeld word.
Dit werkt op zich wel goed, ik laat de homeserver een 1 commando geven op een intern communicatieobject wat via een binary trigger met sbc een ander object aanschakelt en de status bel maakt.

Het probleem is eigenlijk dat vanaf het ogenblik dat er aangebeld word de videofoon constant tcp meldingen doorgeeft. Als ik de sbc uitgang van de binary trigger niet gebruik krijg ik wel 60+ foto's doorgemailed van mensen hun tronie. Lol

Als ik de sbc gebruik werkt dit wel goed maar alleen 1 keer. Als er kort nadien terug gebeld word krijg ik geen meldingen meer terwijl de tcp pakketten wel doorkomen.

Kan ik de gewone uitgang van de binary trigger gebruiken en de schakelingen op een of andere manier beperken? Of is er een betere manier dan de binary trigger te gebruiken?
In de videofoon kan ik verder geen beperkingen invoeren. Ik ben al blij dat hij op deze manier een melding kan generen want het andere contact is al bezet om het hek te openen :)

Alvast bedankt!
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: Homeserver tcp contact

Bericht door pvhuf »

Kan je wat meer informatie geven over het videofoon systeem? Is het een DCS systeem van Gira?
de mario
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 21:37

Re: Homeserver tcp contact

Bericht door de mario »

pvhuf schreef:Kan je wat meer informatie geven over het videofoon systeem? Is het een DCS systeem van Gira?
neen,
Het is een 2N Helios IP Vario.
http://www.2n.cz/en/products/intercom-s ... -ip-vario/

Deze heeft de mogelijkheid om met de funcite "automation" een aantal zaken te gaan sturen. Waaronder multicast request enzo.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Homeserver tcp contact

Bericht door 747driver »

Dubbelclicken op de binary trigger en je kunt een telegram interval instellen.
Zo kun je in ieder het aantal pics verminderen.
Wat je wellicht wil is wanneer er wordt aangebeld dat er een paar foto's worden geschoten met een vast interval?
de mario
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 21:37

Re: Homeserver tcp contact

Bericht door de mario »

747driver schreef:Dubbelclicken op de binary trigger en je kunt een telegram interval instellen.
Zo kun je in ieder het aantal pics verminderen.
Wat je wellicht wil is wanneer er wordt aangebeld dat er een paar foto's worden geschoten met een vast interval?
Hmmm, ik wist niet dat die optie er was bij een binary trigger. :)

Ik wil inderdaad dat er 3 fotos verzonden worden ja.
één Onmiddelijk na het aanbellen, één 5 sec later en één 10sec na het aanbellen.

Momenteel heb ik het zoals op de screenshot. Met de binary trigger een interval van 240s
Dit zou willen zeggen dat er binnen de 4 minuten geen 2e 1 kan gestuurd worden door de intercom, als ik het goed heb?
Bijlagen
Untitled.png
Untitled.png (24.3 KiB) 9108 keer bekeken
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Homeserver tcp contact

Bericht door 747driver »

Meen dat het instellen van telegram interval bij alle modules kan worden gebruikt.
Screenshot ziet er goed uit.
Hoe zit het nu met het inlezen van TCP meldingen van je videofoon?
Neem aan dat ie bij het aanbellen een bepaalde boodschap verstuurd.
Filter je op die boodschap of reageer je op alle TCP traffic?
In het eerste geval kan je die 240 sec. reduceren of zelfs verwijderen.
de mario
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 21:37

Re: Homeserver tcp contact

Bericht door de mario »

747driver schreef:Meen dat het instellen van telegram interval bij alle modules kan worden gebruikt.
Screenshot ziet er goed uit.
Hoe zit het nu met het inlezen van TCP meldingen van je videofoon?
Neem aan dat ie bij het aanbellen een bepaalde boodschap verstuurd.
Filter je op die boodschap of reageer je op alle TCP traffic?
In het eerste geval kan je die 240 sec. reduceren of zelfs verwijderen.
Ik stuur een boodschap mee, maar in feite laat ik de HS reageren op alles dat van dat IP komt omdat dit toch het enige is dat ooit van de videofoon zal komen.
Het is gewoon zo dat de videofoon niet 1 melding geeft bij het aanbellen maar dit constant blijft doen.
Wat wel vervelend is maar ik kan dit niet instellen.
Vandaar dat ik die limitatieve nodig heb in de HS.

Alvast bedankt.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Homeserver tcp contact

Bericht door 747driver »

Ik zou toch wat experimenteren met bv Action.SendHttpRequest zoals beschreven in de Automation manual.
1: Event.KeyPressed: Key=Any (of degene welke normaal wordt gebruikt voor aanbellen, zoals %1 wellicht?)
2: Action.SendHttpRequest: Event=1; Uri=http://HS.ip.adres:poort/aangebeldmaakfoto

In de HS kun dan met Receive IP/EIB telegrams filteren op poort, sender IP en de tekst "aangebeldmaakfoto"?
de mario
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 21:37

Re: Homeserver tcp contact

Bericht door de mario »

747driver schreef:Ik zou toch wat experimenteren met bv Action.SendHttpRequest zoals beschreven in de Automation manual.
1: Event.KeyPressed: Key=Any (of degene welke normaal wordt gebruikt voor aanbellen, zoals %1 wellicht?)
2: Action.SendHttpRequest: Event=1; Uri=http://HS.ip.adres:poort/aangebeldmaakfoto

In de HS kun dan met Receive IP/EIB telegrams filteren op poort, sender IP en de tekst "aangebeldmaakfoto"?

Ik heb nu zoiets in die aard.
Het minder leuke is dat als ik de logs van de videofoon bekijk hij effectief elke 5 sec. een http request doorstuurt.
De HS heb ik ook ingesteld te luisteren naar het IP adres van de videofoon op een bepaalde poort.
De tekst filteren doe ik niet, ik denk ook niet dat dit een meerwaarde zal zijn als ik geen andere requests zou generen?

Het gedrag van de videofoon kan ik verder niet veranderen denk ik.
Plaats reactie