Mobotix deurcamera met Gira Homeserver

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
BDP
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 24 dec 2014, 12:12

Mobotix deurcamera met Gira Homeserver

Bericht door BDP »

Hallo,

is er al iemand in geslaagd om de Mobotix T24 (of T25) te integreren in een Gira Homeserver.
Ik heb hier al wat info over opgezocht en je kan wel een camera laten zien, maar zoiets als een echte deurcontroller (dus waarbij je diegene die aan de deur staat kan toespreken) lijkt mij onmogelijk. Tenzij ik afstap van de Mobotix en ga voor een Gira deurstation (helaas niet IP gebaseerd)
postit
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 12:51

Re: Mobotix deurcamera met Gira Homeserver

Bericht door postit »

Helaas, mijn inziens is het nog steeds een groot gemis dat er SIP QC plugin is zodat je eenvoudig een SIP verbinding kan gebruiken voor de deurtelefoon. Je hebt dan daarnaast altijd de keuze om een IP videobeeld weer te geven in QC.

Ik heb ook nog geen goede SIP clients gevonden die op de achtergrond blijven en/of in die modus via QC aan te sturen zijn.

Ik zit nog altijd te denken om zelf iets te schrijven en gebruik te maken van de HTML5 SIP client, waarbij de interface via HTML en CSS aan te passen is aan de visu die je gebruikt. Met daarnaast dan de optie om of SIP video te gebruiken of een externe IP video stream weer te geven.

Voor Mobotix kan je overigens de Mobotix app gebruiken (MxEasy?). Volgens mij is die redelijk clean op je scherm te krijgen en is die juist bedoeld om als PC client te gebruiken. Ik weet alleen niet of je de visu aan kan passen zodat het een beetje op QC lijkt.
BDP
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 24 dec 2014, 12:12

Re: Mobotix deurcamera met Gira Homeserver

Bericht door BDP »

Bedankt voor je reactie.
De IP deurcamera's beginnen toch wel meer en meer ingeburgerd te raken. Zal misschien eens informeren bij Gira of er plannen zijn om binnenkort een plugin te maken...
de mario
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 21:37

Re: Mobotix deurcamera met Gira Homeserver

Bericht door de mario »

Ik dacht op het duitse forum gelezen te hebben dat gira daar wel mee bezig is. Kan verkeerd zijn ook...

Dit kwam ik ook onlangs tegen:
http://www.peaknx.de/index.php?option=c ... 06&lang=nl

Ergens zie je staan: QCIntercom een app voor videocommunicatie in huis
postit
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 12:51

Re: Mobotix deurcamera met Gira Homeserver

Bericht door postit »

Dat volg ik ook al heel lang, maar het wachten duurt erg lang. Een nadeel van deze optie is dat het dus alleen voor QC is. Meer mensen zouden er naar mijn idee wat aan hebben als het een los programma is met een aan te passen interface.
Plaats reactie