Knoppen voor sferen maken met Homelynk server

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
ozeegers
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 21 sep 2014, 09:37

Knoppen voor sferen maken met Homelynk server

Bericht door ozeegers »

Beste iedereen,

Heb me de laatste tijd wat bezig gehouden met de homelynk server om mijn visualisatie op te zetten.
Op http://www.homelynk.nl staat een goede demo die ik wat als leidraad heb genomen.
Ik vind de server een krachtige optie alleen is de documentatie zo summier dat het moeilijk is om snel iets op te zetten... Een beetje trial en error..

Nu zou ik graag willen sferen willen definiëren die gemakkelijk met 1 druk op een knop zijn op te roepen. Dit betreft bij mij enkel verlichting.
Uit de handleiding kan ik het niet halen. Als ik me informeer bij de Schneider kanalen kom ik ook niet verder...
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Als ik het heel simpel wil opzetten zou ik op een pagina een knop kunnen maken die de stand van alle verlichting in heel het huis vastlegt op dat moment om later terug te kunnen oproepen.

het script onder de knop zou het volgende kunnen zijn:

Code: Selecteer alles

scene1values={}
scene1values.keukentoestellen= grp.getvalue('1/6/3')
scene1values.keukenblad=grp.getvalue('1/6/4')
scene1values.keukenkasten=grp.getvalue('1/6/5')
result =storage.set('scene1', scene1values) -- store objectdata variable as 'scene1'
alert('Data opgeslagen')
MAAR... hoe maak ik een knop die een script uitvoert wanneer er op gedrukt wordt ? Moet ik dan een dummy object aanmaken met niet fysisch toegekend KNX adres ? en het daar aan koppelen ?

alle hulp welkom !

groeten, Olivier
Plaats reactie