Adroid app fout

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: Adroid app fout

Bericht door nickv »

Deze ABB energie meter leek me al vrij goedkoop, maar dit is eigenlijk een interface voor je ABB energie meter op de KNX bus aan te sluiten, correct toch?

De technische documentatie even diagonaal gelezen maar vermoed dat het mogelijk is als je een (compatibele) ABB energie meter hebt die de hoeveelheid verbruikte en aangeleverde energie van elkaar kan onderscheiden. Wanneer in ETS een "A series, B series" meter geselecteerd wordt, kan je namelijk het volgende instellen
Afbeelding

en komt er een extra groep object bij
Afbeelding

voor de andere meters lijkt dit niet meteen mogelijk met de ABB ZS/S1.1. Correct me if I'm wrong.

Ikzelf had mijn oog laten vallen op een Lingg & Janke KNX energiemeter, iemand hier op het forum ervaring mee? De 'Superior' versie (type 9a meter) lijkt het onderscheid te kunnen maken tussen de hoeveelheid verbruikte en aangeleverde energie
Afbeelding

houseofdreams, laat verder gerust je bevindingen vanop batibouw weten, altijd interessant! :)
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Adroid app fout

Bericht door 747driver »

Heb vooralsnog alleen nog maar ervaring met het aanschaffen van een Lingg & Janke KNX energiemeter :?
De EZ382-C4-FW-REG Energiezähler FacilityWeb.
Een 4-quadrant meter en ik meen derhalve geschikt voor het meten van aangeleverde energie?
Kzie dat Gira er nu ook 1 heeft.
Welke gasmeter heb je dan Houseofdreams?
Heb in NL een Itron G6RF1 gasmeter, impulsgever daarvoor zou ik binnenkort moeten hebben.
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: Adroid app fout

Bericht door nickv »

Btw, bij het downloaden van de product definitie van de Lingg & Janke EZ-EMU-DSUP-D-FW wordt enkel een .pr3 bestand (ETS3 project?) geleverd.
Is er een of andere manier om de product data van het device in dat project te exporteren als .knxprod, .vd5 of iets dergelijks?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Adroid app fout

Bericht door 747driver »

Was ook het geval voor mijn meter.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Adroid app fout

Bericht door Dré »

nickv schreef:Btw, bij het downloaden van de product definitie van de Lingg & Janke EZ-EMU-DSUP-D-FW wordt enkel een .pr3 bestand (ETS3 project?) geleverd.
Is er een of andere manier om de product data van het device in dat project te exporteren als .knxprod, .vd5 of iets dergelijks?
.pr3 is ook te importeren als project in ETS4

Als het alleen is om te kijken naar de parameters, kun je wel het project importen.
Wanneer jij het echt in jou project wilt importeren moet je het bestand importeren in de database wat jij hebt, dan dat project openen kopiëren en in jou eigen project plakken, daarna zou je het andere project van de meter kunnen verwijderen, een beetje stom gemaakt na mijn idee.
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: Adroid app fout

Bericht door nickv »

Dré schreef:
nickv schreef:Btw, bij het downloaden van de product definitie van de Lingg & Janke EZ-EMU-DSUP-D-FW wordt enkel een .pr3 bestand (ETS3 project?) geleverd.
Is er een of andere manier om de product data van het device in dat project te exporteren als .knxprod, .vd5 of iets dergelijks?
.pr3 is ook te importeren als project in ETS4

Als het alleen is om te kijken naar de parameters, kun je wel het project importen.
Wanneer jij het echt in jou project wilt importeren moet je het bestand importeren in de database wat jij hebt, dan dat project openen kopiëren en in jou eigen project plakken, daarna zou je het andere project van de meter kunnen verwijderen, een beetje stom gemaakt na mijn idee.
Ja dat vond ik nu precies ook. Knippen en plakken dus :roll: :D
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Adroid app fout

Bericht door houseofdreams »

747driver schreef: Welke gasmeter heb je dan Houseofdreams?
Heb in NL een Itron G6RF1 gasmeter, impulsgever daarvoor zou ik binnenkort moeten hebben.
Geen idee, een "standaard" belgische gasmeter alleszins, niks speciaals. Mij hebben ze toen verteld, dat je er een soort van magnetisch contact zou kunnen in klikken, en dat zou dan per rotatie van de meterteller een puls doorgeven. Nooit de kans gehad om te testen eigenlijk :)

Even tussendoor, jij woont dan ook in Nederland, ik dacht dat jij van Belgie was? :)
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Adroid app fout

Bericht door Dré »

hé je weet toch dat al het goeie uit Nederland komt? :D

van de gasmeter kun je dam meten door er een raid contact tegen aan te houden, ik geloof dat bij de meeste dat ding aan de onderzijde moet, daar zit dan een soort van inham in.
Niet elke gas meter heeft zn contact overigens.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Adroid app fout

Bericht door 747driver »

Ben een mix, FR/NL.
Heb het ook geprobeerd met een reed contact.
Ook met een paar typen hall sensoren.
Allemaal op niets uitgelopen en nu maar een veel te dure sensor besteld die voor deze meter bedoelt is.
Ben er dan wel redelijk zeker van dat ie werkt.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Adroid app fout

Bericht door Dré »

Waarom lief het eigenlijk op niks uit, met de reed contact en de Hall sensoren? meet je dan helemaal niks of was het meer de logica er achter?
Plaats reactie