Adroid app fout

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Adroid app fout

Bericht door houseofdreams »

Dré schreef:Mooi gedaan houseofDreams, ik zou willen dat ik het ook zou kunnen dan zou ik dat denk ik ook zo maken.
Betekent dit dan dat jou grafiek eigenlijk jou webpagina is, wat je dus laat weergeven op je paneel? Of begrijp ik dat niet helemaal goed?
Want zo ver ik me kan herinneren kan de HS geen staafdiagrammen maken.
De grafieken zijn een echte website op een aparte server ja...

Origineel, toen ik nog een ingebouwd scherm ja, had ik ook een zelfgemaakte visualisatie, een deel moest ik toen aanmaken in de gira software zelf, om,dan vanuit de gira visualisatie de grafieken weer te geven, gebruikte ik een in de gira software ingebouwde functie, iframes genoemd, om daar dan het adres in te geven van de server waar de grafieken staan...

Redelijk ingewikkeld om te begrijpen op deze manier, maar op zich is dit niet zo moeilijk. Voor het aanmaken van de grafieken zelf moet je natuurlijk wel vertrouwd zijn met het maken van php websites.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Adroid app fout

Bericht door Dré »

ik begrijp je wel denk ik, maar PHP is voor mij onbekend terrein jammer genoeg.
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: Adroid app fout

Bericht door nickv »

Houseofdreams, welke KNX componenten heb je precies geïnstalleerd om je meterstanden uit te lezen en dan via HS te dumpen in je database? :) Verder mooi gedaan :)
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Adroid app fout

Bericht door houseofdreams »

nickv schreef:Houseofdreams, welke KNX componenten heb je precies geïnstalleerd om je meterstanden uit te lezen en dan via HS te dumpen in je database? :) Verder mooi gedaan :)
Waterverbruik : Arcus-EDS impulsteller + een in-lijn watermeter (vind er niet direct merk+type van)
Electriciteit : ABB ZS/S 1.1

Gasverbruik stond toen ook op de agenda, maar daar is toen niks van gekomen wegens geen "voeler" gevonden toen voor de gasmeter, maar dat zou dus met een zelfde impulsteller gebeuren als de watermeter...
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Adroid app fout

Bericht door Dré »

Ik zelf te denken om de volgende aan te schaffen er voor.

http://www.domoticom.nl/p1g2/
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Adroid app fout

Bericht door houseofdreams »

Dré schreef:Ik zelf te denken om de volgende aan te schaffen er voor.

http://www.domoticom.nl/p1g2/
Aha, een slimme meter :) Die luxe hebben we hier in ons belgenlandje nog niet, er lopen wel al wat proefprojecten.. of ben je ook van Belgie?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Adroid app fout

Bericht door Dré »

Nee ik ben een Hollander, en een slimme meterheb ik ook nog niet, heb een huis gekocht en wil wel de aaanvraag er voor doen.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Adroid app fout

Bericht door houseofdreams »

Dré schreef:Nee ik ben een Hollander, en een slimme meterheb ik ook nog niet, heb een huis gekocht en wil wel de aaanvraag er voor doen.
Geen ervaring met zo'n slimme meter, maar ik denk wel dat je dan zo'n ZS 1.1 niet meer nodig hebt, maar rechtstreeks een soort van pulsteller kan aansluiten?
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: Adroid app fout

Bericht door nickv »

houseofdreams schreef:Geen ervaring met zo'n slimme meter, maar ik denk wel dat je dan zo'n ZS 1.1 niet meer nodig hebt, maar rechtstreeks een soort van pulsteller kan aansluiten?
Houseofdreams, de link die Dré heeft gegeven is een link naar een KNX p1 (slimme meter) pulsteller :) Ik ben overigens ook benieuwd hoe dat gaat lopen voor België, zo'n slimme meters. Ik zit momenteel nog met een werfaansluiting met standaard meter en vermoed dat ze achteraf deze gewoon binnen zetten.

Ik ga zo even die ABB inladen in KNX en zien wat er allemaal mee kan, maar is het ook mogelijk hiermee te meten hoeveel stroom je terug op het net zet (zonnepanelen)?
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Adroid app fout

Bericht door houseofdreams »

nickv schreef: ... maar is het ook mogelijk hiermee te meten hoeveel stroom je terug op het net zet (zonnepanelen)?
Goeie vraag. Ik denk dat je hiervoor toch nog een 2de meter nodig gaat hebben om het verbruik apart te tellen. Morgen zit ik toch op batibouw, ik ga zowiezo langs de domotica hal :D en zal daar eens navraag doen...
Plaats reactie