Adroid app fout

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Adroid app fout

Bericht door houseofdreams »

de mario schreef:Is dit iets dat je zelf gemaakt hebt? (waarschijnlijk wel...)
Ik heb er ook al aan zitten denken de data van de HS naar iets te exporteren om verder te verwerken en bij te houden, maar weet niet goed waar te beginnen....
Hier heb ik idd wel even werk aan gehad. Ik laat elk uur alle data die ik wil bijhouden "exporteren" naar de datatbase op de webserver.
standen.jpg
standen.jpg (23.86 KiB) 10029 keer bekeken
Die data wordt dan verwerkt door een "website" die het op zijn manier in een mooie grafiek weergeeft. Hij vergelijkt de gegevens dan van dezelfde periode van de dag/maand/jaar ervoor. Alle berekeningen gebeuren dus op de webserver en niet in de HS zelf, omdat ik die grafieken in de HS zelf niet zo mooi vind.
mysql.jpg
mysql.jpg (50.78 KiB) 10029 keer bekeken
Ik had ook een compleet zelfgemaakte visualisatie die ik nu (voorlopig) niet meer gebruik wegens geen touchscreen meer.(tablets en sartphones niet meegerekend) Ik was/ben van plan om terug een touchscreen te installeren, maar dan niet meer van gira zelf, maar zo'n all in pc met touchscreen zoals de sony tap 20 of iets dergelijks. Wegens tijdsgebrek is dat er nog niet van gekomen :)
de mario
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 21:37

Re: Adroid app fout

Bericht door de mario »

Het verzenden zou wel lukken, het gedeelte webserver en mysql is minder voor de hand liggend :o
Hoe kan je mysql en/of een apache? data laten binnen lezen?
houseofdreams schreef:
de mario schreef:Is dit iets dat je zelf gemaakt hebt? (waarschijnlijk wel...)
Ik heb er ook al aan zitten denken de data van de HS naar iets te exporteren om verder te verwerken en bij te houden, maar weet niet goed waar te beginnen....
Hier heb ik idd wel even werk aan gehad. Ik laat elk uur alle data die ik wil bijhouden "exporteren" naar de datatbase op de webserver.
standen.jpg
Die data wordt dan verwerkt door een "website" die het op zijn manier in een mooie grafiek weergeeft. Hij vergelijkt de gegevens dan van dezelfde periode van de dag/maand/jaar ervoor. Alle berekeningen gebeuren dus op de webserver en niet in de HS zelf, omdat ik die grafieken in de HS zelf niet zo mooi vind.
mysql.jpg
Ik had ook een compleet zelfgemaakte visualisatie die ik nu (voorlopig) niet meer gebruik wegens geen touchscreen meer.(tablets en sartphones niet meegerekend) Ik was/ben van plan om terug een touchscreen te installeren, maar dan niet meer van gira zelf, maar zo'n all in pc met touchscreen zoals de sony tap 20 of iets dergelijks. Wegens tijdsgebrek is dat er nog niet van gekomen :)
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Adroid app fout

Bericht door houseofdreams »

de mario schreef:Het verzenden zou wel lukken, het gedeelte webserver en mysql is minder voor de hand liggend :o
Hoe kan je mysql en/of een apache? data laten binnen lezen?
Wat bedoel je met binnen lezen? Er gaat alleen data van de HS -> de webserver voor de grafieken. De grafieken staan op zich los van de HS zelf. Voor andere gegevens gaan er idd wel data omgekeerd.
de mario
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 21:37

Re: Adroid app fout

Bericht door de mario »

houseofdreams schreef:
de mario schreef:Het verzenden zou wel lukken, het gedeelte webserver en mysql is minder voor de hand liggend :o
Hoe kan je mysql en/of een apache? data laten binnen lezen?
Wat bedoel je met binnen lezen? Er gaat alleen data van de HS -> de webserver voor de grafieken. De grafieken staan op zich los van de HS zelf. Voor andere gegevens gaan er idd wel data omgekeerd.
Welja, hoe krijg je de data in een mysql database?
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Adroid app fout

Bericht door houseofdreams »

de mario schreef:
houseofdreams schreef:
de mario schreef:Het verzenden zou wel lukken, het gedeelte webserver en mysql is minder voor de hand liggend :o
Hoe kan je mysql en/of een apache? data laten binnen lezen?
Wat bedoel je met binnen lezen? Er gaat alleen data van de HS -> de webserver voor de grafieken. De grafieken staan op zich los van de HS zelf. Voor andere gegevens gaan er idd wel data omgekeerd.
Welja, hoe krijg je de data in een mysql database?
Zie mijn eerste screenshot, via web pages/IP devices... Daar zie je als IP/hostaddress 10.10.10.123, dat is het IP adres van de webserver/mysql.
standen.jpg
standen.jpg (23.86 KiB) 10019 keer bekeken
De instellingen ervan
send2.jpg
send2.jpg (11.58 KiB) 10019 keer bekeken
Dus uiteindelijk "bezoekt" de HS elk uur de volgende webpagina op de webserver

Code: Selecteer alles

http://10.10.10.123/tellerstand.php?val=30632200
Deze tellerstand.php bevat op zijn manier dan een stuk php programmeercode die dan de waarde (30632200 als voorbeeld hierboven) in de database steekt. Alle berekeningen zoals gemiddeld verbruik, totaal verbruik, ... worden op de webserver gedaan via PHP. Nu, ik ben al jaren webdeveloper, dus voor mij is dat niet zo moeilijk meer. Als je dit nog nooit gedaan hebt, is het toch beter om ales gewoon door de HS te laten doen in hun eigen grafieken. Daar doet de HS alle berekeningen en moet je alleen maar de data koppelen. Hoe je dat doet, kan 747driver beter uitleggen, aangezien ik dit dus zelf niet zo heb ingesteld :)
de mario
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 21:37

Re: Adroid app fout

Bericht door de mario »

Ik heb het momenteel wel allemaal in grafiek via de HS.
Maar ik heb ze liever paralell ergens waar ik ze permanent opgeslaan kan hebben.

Zoals jij met je webserver is ideaal, maar het webserver gedeelte zelf is niet mogelijk denkik met de weinige ervaring die ik ermee heb :D

Toch bedankt alleszins.
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: Adroid app fout

Bericht door nickv »

Interessant! :)

houseofdreams, hoe haal je precies je tellerstand op dan? Je zegt wel via

Code: Selecteer alles

http://10.10.10.123/tellerstand.php?val=30632200
Maar wat zit er precies achter adres 10.10.10.123? Is dat het adres van je slimme meter of...?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Adroid app fout

Bericht door 747driver »

Denk eerder dat dat het adres van de webserver is.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Adroid app fout

Bericht door houseofdreams »

747driver schreef:Denk eerder dat dat het adres van de webserver is.
Idd, wou het dus net typen :)

Op zich is dit geen alledaagse setup hoor. Meestal wordt gewoon de interne database (archief) gebruikt om de grafieken weer te geven, dat werkt ook goed, alleen ben je iets beperkter in de visualisatie van de gegevens enz. Dit was ooit begonnen als een test van wat nu allemaal mogelijk was, maar dan uitgegroeid tot een complete visualisatie...
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Adroid app fout

Bericht door Dré »

Mooi gedaan houseofDreams, ik zou willen dat ik het ook zou kunnen dan zou ik dat denk ik ook zo maken.
Betekent dit dan dat jou grafiek eigenlijk jou webpagina is, wat je dus laat weergeven op je paneel? Of begrijp ik dat niet helemaal goed?
Want zo ver ik me kan herinneren kan de HS geen staafdiagrammen maken.
Plaats reactie