HS Logic: voorkomen retrigger

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
postit
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 12:51

HS Logic: voorkomen retrigger

Bericht door postit »

Ik probeer wat logic in elkaar te zetten maar ik kan niet zo goed een passende module of combinatie vinden.

Ik heb een deurbel die 2 of 3 keer een signaal op de bus geeft per keer. Om te voorkomen dat de verdere logic die ik wil maken verstoord wordt door meerdere signalen wil ik een filter aanbrengen die voorkomt dat binnen 10 sec. eventuele extra signalen doorkomen. Het eerste signaal komt dan wel door, maar de x sec. daarna vervallen eventuele signalen.

Het message archive heeft dit er standaard in zitten, maar in de GLE kom ik dit niet zo snel tegen. Kan iemand me op weg helpen hoe dit te doen met bestaande modules?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: HS Logic: voorkomen retrigger

Bericht door 747driver »

Heb het nog nooit gebruikt en weet niet zeker of het werkt maar als je bv bij een AND poort op het bovenste deel van de poort dubbel-clicked krijg je een venstertje Properties te zien.
Daar kun je een Telegram interval instellen van bv 10 sec.
En anders zoals in het plaatje hieronder (niet getest).
Screen Shot 2015-05-16 at 20.42.19.jpg
Screen Shot 2015-05-16 at 20.42.19.jpg (75.52 KiB) 5892 keer bekeken
postit
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 12:51

Re: HS Logic: voorkomen retrigger

Bericht door postit »

Bedankt! Werkt prima. Ik heb er een binary trigger tussen geplaatst en een interval ingesteld.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: HS Logic: voorkomen retrigger

Bericht door 747driver »

Ok, net even zelf geprobeerd en blijkbaar zorgt dat interval ervoor dat de module na een input gedurende de interval tijd even "doof" is voor alle signalen op de ingang.
Stuk makkelijker dan het plaatje in m'n vorige posting.
Jammer dat je de interval tijd niet tijdens runtime kunt wijzigen.
de mario
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 21:37

Re: HS Logic: voorkomen retrigger

Bericht door de mario »

Ik heb identiek dezelfde situatie en heb dit ook opgelost door een binary trigger met interval toe te wijzen.

Werkt nu al enige tijd zoals het hoort.
Plaats reactie