Gira deurcommunicatie op control client 19

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
tomvh8
Berichten: 18
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 08:44

Gira deurcommunicatie op control client 19

Bericht door tomvh8 »

Dag allen

Ik heb een Gira deurcommunicatie systeem, 2 buitenposten ( camera, parlefoon, beltoetsen, transponder en codeklavier per buitenpost), geen binnenposten en een DCS-IP gateway.

Momenteel heb ik enkel de DCS communicator staan op de laptop, dit werkt, maar graag zou ik de oproepen ook op de control client 19 laten binnenkomen.

In quadclient heb ik reeds de DCS plugin geprobeerd, maar het wil hier niet mee lukken. Wat moet ik hier juist bij invullen?
Het IP adres van de DCS-IP gateway is 10.0.104.199

Ik vroeg me ook af welke mogelijkheden er zijn om de oproepen te laten binnenkomen op smartphone (iPhone). Gaat dit enkel via skype of zijn er andere mogelijkheden (via de homeserver bv)

Alvast dank
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: Gira deurcommunicatie op control client 19

Bericht door charlez »

Buiten het ip en poort, moet je ook een login en pwd ingeven van een account die je aangemaakt hebt op je dcs-ip gateway.
En dit is niet de admin login. Maar dat zal je voor je laptop ook moeten doen hebben...
En dan de audio wizard nog doorlopen vermoed ik.
Enkel als die doorlopen is, zal de plug-in werken.

Skype zou niet meer werken sinds enige tijd.
Je moet al een sip client gaan gebruiken icm vpn verbinding...

Veel meer kan ik er momenteel ook niet over zeggen, ben aan het wachten tot Gira hun System 106 (buitenpost) eindelijk beschikbaar gaat zijn.
tomvh8
Berichten: 18
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 08:44

Re: Gira deurcommunicatie op control client 19

Bericht door tomvh8 »

Bedankt voor je antwoord.

Ik roep de DCS plug-in en voer volgende gegevens in:

http://www.mupload.nl/img/dtg7tnyrlap.16.37.png

Ik heb de DCS communicator geinstalleerd op de control client, deze werkt ook op de control client als ik quadclient afsluit en de DCS-communicator apart opstart. Maar op de quadclient zelf krijg ik niets te zien van de deurcommunicatie.
tomvh8
Berichten: 18
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 08:44

Re: Gira deurcommunicatie op control client 19

Bericht door tomvh8 »

Hoi allen

Ik heb nog wat geprobeerd om de DCS plug-in werkende te krijgen, maar dit is tot op heden nog steeds niet gelukt.

Graag hulp/info hierover
Plaats reactie