Windows 10 naar BUS via HS3

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Windows 10 naar BUS via HS3

Bericht door JurgenS »

Ik heb een Windows 7 met ETS 3 en daar kan ik perfect verbinden naar mijn bus via de HS. Als ik nu hetzelfde wil doen op een Windows 10 en ets 5 lukt dat niet.

In ETS 5 kan ik ook enkel kiezen voor IP tunneling, heb ik misschien die (betalende) EIBLIB/IP° nodig?

°Reactivates the protocol EIBlib/IP in ETS (not standardised and since KNXnet/IP redeemed). With this ETS App the establishment of an ETS connection using with this protocol is again possible.
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Windows 10 naar BUS via HS3

Bericht door oNNoZeLe »

JurgenS schreef:Ik heb een Windows 7 met ETS 3 en daar kan ik perfect verbinden naar mijn bus via de HS. Als ik nu hetzelfde wil doen op een Windows 10 en ets 5 lukt dat niet.

In ETS 5 kan ik ook enkel kiezen voor IP tunneling, heb ik misschien die (betalende) EIBLIB/IP° nodig?

°Reactivates the protocol EIBlib/IP in ETS (not standardised and since KNXnet/IP redeemed). With this ETS App the establishment of an ETS connection using with this protocol is again possible.

het is natuurlijk geen antwoord op je vraag, maar om deze reden heb ik nog altijd een windows xp met ets3 erop in een VMWare omgeving staan die ik alleen maar opstart als ik het nodig heb en een backup maken van deze vm is een 100% backup zal ik maar zeggen. inclusief alle vd's en extensions..
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Windows 10 naar BUS via HS3

Bericht door 747driver »

Voor EIBlib/IP in ETT5 moet je dokken...
Heb er 49,= ex btw voor betaald.
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Windows 10 naar BUS via HS3

Bericht door oNNoZeLe »

747driver schreef:Voor EIBlib/IP in ETT5 moet je dokken...
Heb er 49,= ex btw voor betaald.

kun je hier niet de eibd voor inzetten?
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: Windows 10 naar BUS via HS3

Bericht door JurgenS »

Ik heb ook nog een Windows 7 met ETS3 maar ik heb evengoed een licentie voor EST5 dus wil die eigenlijk wel gaan gebruiken. Ik kan alles nog wel doen en aanpassen met de oude maar wil nu eindelijk wel eens overschakelen.

747, waarvoor had jij die EIBlib dan nodig? Verbind jij ook via je HS naar je bus of via een IP router?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Windows 10 naar BUS via HS3

Bericht door 747driver »

Beiden.
Had eerst een KNX/USB interface op de HS aangesloten.
Vond het vervelend dat ik dan bij een herstart van de HS niet kon zien wat ie aan het lezen/schrijven was op de bus.
Daarom later een KNX/IP interface aangeschaft.
Met ETS3 gebruikte ik ook altijd EIBlib.
Plaats reactie