EDOMI

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: EDOMI

Bericht door egfdevos »

Zal geen IPad/IPhone app komen. Het zal altijd via de browser gaan.
Word ook nergens gezegt dat dit op de Gira app draait.


Vind deze ook heel mooi gemaakt door "baumhaus123":
image_47752.jpg
Edwin
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: EDOMI

Bericht door egfdevos »

"OP" gewijzigd.
Edwin
postit
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 12:51

Re: EDOMI

Bericht door postit »

Zijn er inmiddels al meer mensen met ervaringen met Edomi? Met name mensen die zijn overgestapt vanaf HS...
hfx
Berichten: 71
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 01:37

Re: EDOMI

Bericht door hfx »

Is er hier op het forum interesse om een kleine Nederlandstalige handleiding/hulp/tips te maken? Voor sommige is de drempel van het Duits en of linux misschien wat hoog, voor anderen kan de tijd om tot resultaten te komen korter zijn.
Zelf heb ik het draaien maar nog geen project aangemaakt.
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Re: EDOMI

Bericht door Dries_De_Bouwer »

Ik ga me de komende weken ook eens wagen aan Edomi. Wie weet kan ik de Gira HS hiermee overbodig maken. Maar ik ga beginnen met het bouwen van integraties die niet mogelijk waren met Gira (tenzij via betaalde plugins), zoals mijn Denon/LG TV/Sonos aansturen. Als dat allemaal werkt, kan ik zien wat ik van Gira kan omzetten naar Edomi.

Ook mooi dat er (itt Gira) geen extra hardware nodig is. Je kan het op je Synology NAS draaien (via Docker).

Wat ik er van lees, klinkt veelbelovend. Visualisaties zien er knap uit (maar is misschien ongelooflijk veel werk in gekropen) en veel integratiemogelijkheden met andere systemen.

@hfx: mijn Duits is ook zeer problematisch en dat is zeker een drempel. Tip: navigeer naar het Edomi KNX Forum met browser Google Chrome die dan het Duits automatisch naar het Engels omzet (kan ook naar het NL, maar dat lijkt me minder geslaagd).
postit
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 12:51

Re: EDOMI

Bericht door postit »

Dat Duits houd mij ook tegen. Ik ben daarom eerst begonnen aan wat testen met iRidium mobile (www.iridiummobile.net of .nl) . Nu ook met server beschikbaar en ook logica. Sonos zit wel in de visualisatie, maar of dat ook vanuit Server makkelijk te gebruiken is in logica weet ik nog niet. Het nadeel van iRidium is dat de basis Russisch is. Maar ze proberen wel zo veel mogelijk in het Engels te doen.
hfx
Berichten: 71
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 01:37

Re: EDOMI

Bericht door hfx »

postit schreef:
zo 05 mar 2017, 13:16
Dat Duits houd mij ook tegen.
Daarom mijn voorstel/oproep om elkaar hier te ondersteunen en tips neer te schrijven.
Volgens mij heeft Edomi heel veel potentieel en je kan het gratis "even" testen.
Zelf loop ik nog even tegen het probleem aan dat de Edomi-server nog geen verbinding maakt met de knx-ip-gateway.
Moet deze gateway een vast ip-adres hebben? Is er in de Edomi.ini file iets dat je moet aanpassen i.v.m. het ip-adres.
Moet je in de netwerk router ook een vast ip-adres toewijzen?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: EDOMI

Bericht door egfdevos »

hfx schreef:
zo 05 mar 2017, 22:19
Daarom mijn voorstel/oproep om elkaar hier te ondersteunen en tips neer te schrijven.
Volgens mij heeft Edomi heel veel potentieel en je kan het gratis "even" testen.
Zelf loop ik nog even tegen het probleem aan dat de Edomi-server nog geen verbinding maakt met de knx-ip-gateway.
Moet deze gateway een vast ip-adres hebben? Is er in de Edomi.ini file iets dat je moet aanpassen i.v.m. het ip-adres.
Moet je in de netwerk router ook een vast ip-adres toewijzen?

edomi.ini even nalopen.

Gebruik zelf PuTTY voor SSH.
Met Nano dan edomi.ini bewerken.

nano /usr/local/edomi/edomi.ini

opzoeken en bijwerken:
global_knxGatewayActive=true (Default =false)
global_knxRouterIp='192.168.x.x

nano afsluiten en Edomi opnieuw starten met bv
sh /usr/local/edomi/main/start.sh
Edwin
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Re: EDOMI

Bericht door Dries_De_Bouwer »

Ik was een tijdje geleden terug gestart met Edomi, maar heb het toch opgegeven. Een aantal bugs (link naar KNX die eerst wel, dan weer niet werkt), maar vooral dat Duits...

Nu begonnen met OpenHAB, ik heb er een veel beter gevoel bij. De KNX-binding was vrij eenvoudig geïnstalleerd, de visualisatie via de Android app werkt ook al, en ik heb er een Amazon Echo Dot aan gekoppeld. Ik kan nu via stem mijn lichten aan/uitschakelen. Nuttig? Nee. Leuk? Ja. :-)

Ik zie niet in wat Edomi heeft wat OpenHAB niet heeft...
teaser
Berichten: 160
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 19:39

Re: EDOMI

Bericht door teaser »

Dries_De_Bouwer schreef:
ma 06 mar 2017, 15:53
Ik zie niet in wat Edomi heeft wat OpenHAB niet heeft...
Dat vroeg ik me ook al af. Ben ook wat met OpenHAB aan het experimenteren, dat is nog relatief vlot opgezet.
Plaats reactie