Nieuwe gira homeserver APP

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Nieuwe gira homeserver APP

Bericht door Joep »

Hoi iedereen,

Ik zag net dat er (eindelijk !) een nieuwe APP van de gira homeserver uitgebracht is.
Met de nieuwe APP zou de mogelijkheid om pushberichten te ontvangen nu ook moeten werken.

Ik heb de komende dagen helaas niet de tijd om er even mee aan de gang te gaan, maar ik ben even benieuwd of er hier al mensen zijn die er al mee bezig zijn geweest?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Nieuwe gira homeserver APP

Bericht door Dré »

heb even snel gekeken, (deze optie zat overigens ook al in 4.3) maar vor die push berichten moet je eerst aanmelden bij de Gira Portal. Dus heb nog niet verder gekeken er naar ;) :(
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Re: Nieuwe gira homeserver APP

Bericht door Joep »

Dré schreef:heb even snel gekeken, (deze optie zat overigens ook al in 4.3) maar vor die push berichten moet je eerst aanmelden bij de Gira Portal. Dus heb nog niet verder gekeken er naar ;) :(
Niet de firmware, maar de App ;)

Deze heeft nu versie 4.2.0
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Nieuwe gira homeserver APP

Bericht door Dré »

Daar had ik ook in eerste instantie naar gekeken maar zag niet dat er een nieuwe versie was, maar ik gebruik Android en jij IOS, misschien dat dat het verschil is of ik heb alweer verkeerd gekeken, zoals eerder deze week :shock:
matty2010
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 13:51

Re: Nieuwe gira homeserver APP

Bericht door matty2010 »

Hoi

Ik ben nieuw met de gira homeserver (ondertussen al 4) en ik vraag mij of hoe die gira homeserver app werkt voor android. Wanneer ik hem opstart moet ik een profiel aanmaken. Maar wat moet ik invullen bij profielnaam? Adres dat weet ik, dat is het adres van de homeserver: 192.168.0.11. En wat zijn die toegangsgegevens en push notification?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Nieuwe gira homeserver APP

Bericht door Dré »

@ matty2010

Misschien handig voor je om even het volgende door te nemen, denk dat het erg interessant is voor je.
http://extern.akademie.gira.de/hs_schulungsdoku_nl/

Verder vul je ongeveer dezelfde gegevens in als bij de Windows (desktop versie) alleen moet je ook zorgen dat je de juiste rechten hebt.
matty2010
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 13:51

Re: Nieuwe gira homeserver APP

Bericht door matty2010 »

Beste dré,

die cursus had ik al doorlopen en idd die was zeer nuttig. Maar daar wordt niet gezegd over de app. Wat bedoel je met de juiste rechten en welke instellingen moet ik maken in HS experte?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Nieuwe gira homeserver APP

Bericht door Dré »

Heb jij je Gira Quadclient wel werkend?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Nieuwe gira homeserver APP

Bericht door Dré »

Je profiel naam is niet belangrijk, dat is meer voor jezelf om aan te geven met welke server je wilt verbinden (mocht je meerdere servers hebben, zoals een beheerder van meerdere gebouwen).
Vergeet niet om bij de Homeserver adres, het poort nummer in te vullen (weet alleen niet zeker of dat ook moet als het standaard is).

Wat ik bedoelde met de juiste rechten (maar dat staat volgens mij standaard ook gewoon aan). is in Expert>QC config > Buildingstructure> bij Properties (rechts op je scherm als je op een verdieping of iets dergelijks staat) daar moet het vakje 'Export in Android' aangevinkt staan.

En als dit alles werkt, en je wilt van buiten je huis de app gebruiken moet je uiteraard in je modem de juiste poorten forwarden (of een VPN gebruiken).
matty2010
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 13:51

Re: Nieuwe gira homeserver APP

Bericht door matty2010 »

Dank je. Ik was gewoon zo dom om met het verkeerde netwerk verbinding te maken met mijn gsm. Nu werkt het.
Plaats reactie