Loxone - rolluikaktor

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
Etienne
Berichten: 56
Lid geworden op: za 21 jan 2017, 12:27
Locatie: Ninove

Loxone - rolluikaktor

Bericht door Etienne »

Als ik via de bouwsteen van een loxone gebruik maak van de jalouzieaktor lukt het mij niet om mijn rolluiken (KNX gestuurd) te bedienen.
Maak ik gebruik van een gewone KNX drukknop dan lukt het mij wel maar kan ik geen stap functie inlassen.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Loxone - rolluikaktor

Bericht door Dré »

Hoi Etienne,

Wat bedoel je precies met de stapfunctie en waarom kun je die niet gebruiken?
Hoe heb jij je schakelaar geconfigureerd (KNX).

Ik heb een GIRA schakelaar, ik kan deze instellen voor rolluiken/jaloezie en vervolgens heb ik twee groepsadressen. 1 voor het korte bedrijf (ook stoppen) en 1 voor het lange bedrijf, helemaal omhoog en helemaal omlaag.
Dus als ik 2 seconden op mijn schakelaar druk gaat hij omhoog/omlaag (ligt er aan waar ik druk) als ik vervolgens kort druk stopt hij.
bij een een knopsbediening is het lang-kort-lang, dus als ik er op druk gaat hij omlaag, nog een keer drukken stpt hij, en nog een keer drukken gaat hij de andere kant op.

Wat betreft de Loxone, ik heb hem net weer aangesloten na jaren niet meer gebruikt te hebben.

Mij lukt het ook niet 123 meer (is me dacht ik wel gelukt toen), wat ik nu heb gedaan is een virtuele knop aangemaakt deze zichtbaar gemaakt in de app en gezorgd dat de knop een analoge knop is geworden.
Deze heb ik aan de ingang geknoopt [AI] Positions of Blinds 0-100% nu heb ik een slider in de app.
Aan de uitgang van de module [AQ] heb ik heb object waarde van mijn rolluiken gehangen.
Verder heb ik de logische module verborgen in de App zodat ik niet twee keer dezelfde aansturing zie in de App.


Inmiddels gelukt,

Het probleem zat hem er in dat je bij de uitgangen van de Rolluiken in de Loxone moet aangeven dat [type] [Blind EIS7] is, na dat ik dit gedaan had kon ik de rolluiken omhoog en omlaag sturen en ging hij niet weer direct terug omhoog, het jammere is wel dat ik dan 2 knoppen krijg 1 voor omhoog en 1 voor omlaag (en stoppen door op een van de twee te drukken). Ik had liever een gekombineerde gehad, dus en twee knoppen voor omhoog en omlaag en een slider voor direct na de % waarde te gaan.
Plaats reactie