OPEN HAB

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Sceppi
Berichten: 46
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 12:21

Re: OPEN HAB

Bericht door Sceppi »

Gebruik hier ook Visual Studio Code, zeer handig inderdaad.
Ik heb dimmers van Hager, ze zijn als volgt geconfigureerd:

in Items file:
Dimmer Licht_eetplaats_dimmer "Eetplaats" <slider> (gDimmer,gGelijkvloers,gMainDimmers) {knx="1.001:1/1/5,5.001:1/5/5+<1/6/5"}

In sitemap:
Slider item=Licht_eettafel_dimmer

Dit werkt bij mij prima. Toont enkel een slider, maar de behaviour is prima. Als ik van 0 naar 30% ga bijvoorbeeld, dan gaat ie direct op de dimstand 30%.

Wat betreft systeminfo: de variabelen netwerk IP en Adapter naam gebruik ik nu niet niet. Ik gebruik enkel free memory, free storage, uptime, CPU load, e.d. Ik zal bij gelegenheid als ik wat meer tijd heb eens kijken wat netwerk IP en adapter naam bij mij is.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: OPEN HAB

Bericht door 747driver »

Met de laatste versie van de KNX binding is er wat veranderd begreep ik.
Zie er bij mij zo uit:

KNX.things file:
Bridge knx:ip:bridge [type="ROUTER"]
{
Thing device 1-1-101_1 { Type dimmer : PlafondMidden "Dimmer" [ switch="3/1/10+<3/1/13", position="3/1/12+<3/1/14", increaseDecrease="3/1/11" ] }
}

KNXdimactors.items file:
Dimmer PlafondMidden "Plafond midden" <light> (gVerlichting, gVerlichtingBeneden, gVerlichtingWoonkamer) { channel="knx:device:bridge:1-1-101_1:PlafondMidden" }

Sitemap:
Frame label="Verlichting"
{
Slider item=PlafondMidden label="Plafond midden"
Switch item=PlafondMidden label="" icon="switch" mappings=[ON="Aan", OFF="Uit"]
}

Gaat de slider bij jou niet naar 100% wanneer je 'm los laat en even later terug naar de ingestelde waarde?
teaser
Berichten: 160
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 19:39

Re: OPEN HAB

Bericht door teaser »

Ja die 2.3.0 binding is een echte "2.x"-binding. De "oude" binding was gemaakt voor voor OpenHab 1.x.
Ik ga het nog wat afwachten in ieder geval. De oude binding werkt stabiel, en de echo heb ik op zich geen last van, zo groot is het verkeer op m'n bus toch niet.
Dat van die slider bij een dimmer die even op 100% springt heb ik ook. Ook een shutter doet dat bij mij.
Sceppi
Berichten: 46
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 12:21

Re: OPEN HAB

Bericht door Sceppi »

Gaat de slider bij jou niet naar 100% wanneer je 'm los laat en even later terug naar de ingestelde waarde?
Bij mij niet. Ik zou niet weten waar dat aan zou kunnen liggen. Mijn configuratie van de dimmers kan je in mijn vorige post zien, ik weet niet of dat verschillend is van die van jullie?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: OPEN HAB

Bericht door 747driver »

Jij gebruikt de 1.x binding en ik de 2.x
Zover ik me echter kan herinneren gaf de 1.x binding hetzelfde gedrag hier.
Plaats reactie